حمایت منتقدان از «پری» سیاه‌پوست


حمایت منتقدان از «پری» سیاه‌پوست

مهر : پیش‌بینی می‌شد بازسازی دیزنی از «پری دریایی کوچولو» به دلیل دیدن این انیمیشن کلاسیک در قالب زنده، در باکس‌آفیس موفق ظاهر شود. در حالی که انتظار از فیلم در گیشه‌های سینماها برآورده شد، اما تعداد نقدهای منفی در برخی وبسایت‌های رتبه‌بندی آنقدر زیاد بود که استقبال کلی تماشاگران از فیلم را زیر سوال برد.

حمایت منتقدان از «پری» سیاه‌پوست

این بازخورد عجیب و افزایش نقدهای منفی موجب نشد تا منتقدان «پری دریایی کوچولو» را از جای دادن در فهرست یکی از ۱۰ بازسازی برتر دیزنی محروم کنند. بمباران منفی فیلم آنقدر عجیب بود که بیش از ۱۳هزار رای‌دهنده در سایت IMDB به این فیلم امتیاز یک دادند و سایت «آلوسینه» هم موج منفی مشابهی دریافت کرد. از آنجا که احتمال می‌رفت برخی کاربران به دلایل نژادپرستانه برای انتخاب هالی بیلی سیاه‌پوست در یک نقش سنتی سفیدپوست سعی کنند این فیلم را تخریب کنند، این سایت‌ها این فعالیت‌های رباتی را شناسایی و محاسبه جدیدی را اعمال کردند.

در مقابل، سایت «راتن تومیتوز» با رده‌بندی همه ۲۱ بازسازی زنده دیزنی از انیمیشن‌هایش، «پری دریایی کوچولو» را از نظر رتبه‌بندی منتقدان در رتبه نهم در بین ۱۰ فیلم برتر جای داد. «پری دریایی کوچولو» در حال حاضر ۶۸درصد امتیاز در سایت «راتن تومیتوز» از منتقدان دریافت کرده است. بازسازی «دیو و دلبر» با امتیاز ۳درصد بالاتر در رده هشتم جای گرفته است. «پری دریایی کوچولو» از زمانی که اعلام شد بازیگر سیاه‌پوست، هالی بیلی، نقش اصلی آریل، پری دریایی موقرمز را در این فیلم خواهد داشت، هدف حملات نژادپرستانه قرار گرفت.این فیلم که با بودجه ۲۵۰میلیون دلاری ساخته شده در کمتر از یک هفته فروشی ۲۱۱میلیون دلاری را در سراسر جهان ثبت کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی