خاطره محمدعلی ساربان از «سربداران»


خاطره محمدعلی ساربان از «سربداران»

محمدعلی ساربان بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون که این روزها کم‌کار شده است، در گفت‌وگو با مهر درباره دلایل این گزیده‌کاری‌هایش توضیح داد: واقعیتی که باید به آن اشاره کنم این است که متاسفانه به دلیل عوارض سکته‌ای که حدود سه سال پیش برای من اتفاق افتاد، بخشی از توانایی بدنی خودم را از دست دادم. حدود سه سال پیش سکته مغزی کردم و بخش‌هایی از بدنم دچار لمس‌شدگی شد و حتی قدرت بیانم را هم از دست داده بودم.

خاطره محمدعلی ساربان از «سربداران»

چند ماهی طول کشید تا از طریق فیزیوتراپی و گفتاردرمانی توانستم توانایی‌هایم را مجدد به دست بیاورم. وی در عین حال افزود: امروز و در ۷۶سالگی دیگر توان آن سال‌هایی را که پرانرژی کار می‌کردم ندارم. به همین دلیل برای حضور در پروژه‌های مختلف خیلی تکاپو نمی‌کنم، مگر اینکه از سوی دوستانی به کار دعوت شوم و نقشی کوتاه را پیشنهاد بدهند. وی درباره اینکه مردم بیشتر با کدام نقش‌آفرینی‌ها او را به یاد می‌آورند هم گفت: برخی سریال‌هایی مانند «در چشم باد» یا «حلقه سبز» را به یاد می‌آورند و برخی هم کارهای بسیار دیگری که داشته‌ام را. غالب مردم در زمان یادآوری این خاطرات ابراز لطف دارند و می‌خواهند با من عکس بگیرند. مردم واقعا نسبت به من لطف دارند.

ساربان ادامه داد: در سریال «در چشم باد» با گریم بازی کردم و روزی خاطرم هست در جایی عده‌ای درباره آن کاراکتر با من صحبت می‌کردند، وقتی گفتم من بازیگر همان نقش بودم، آنها باورشان نمی‌شد! من را در سریال نشناخته بودند. از این خاطرات ریزودرشت از واکنش‌های مردمی زیاد داشته‌ام. زمانی که سریال «سربداران» را کار می‌کردیم، روزی که برای ضبط به کاشان می‌رفتیم، پلیس راه جلوی ما را گرفت. من به همراه فتحعلی اویسی در ماشین بودیم و هر دو هم لباس مغول‌ها را به تن داشتیم! وقتی پلیس ما را از ماشین پیاده کرد، احساس کردند به پانصد سال پیش بازگشته‌اند! (می‌خندد) وقتی پلیس‌ها ما را شناختند، خیلی ذوق کردند و باورشان نمی‌شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ جدید مرتضی گودرزی بنام آینه بندون