تجهیزات و ایده های نورپردازی سقف پذیرایی مدرن


تجهیزات و ایده های نورپردازی سقف پذیرایی مدرن

اگر مدتی است فضای محل سکونت شما، برایتان تکراری شده و قصد تغییر دکوراسیون منزلتان را دارید، یا به هر دلیلی تصمیم گرفته اید دکور محیط اطراف خود را ارتقا ببخشید، نورپردازی سقف یکی از ساده ترین و سریع ترین راه های ایجاد تغییر در منزل یا...

تجهیزات و ایده های نورپردازی سقف پذیرایی مدرن

اگر مدتی است فضای محل سکونت شما، برایتان تکراری شده و قصد تغییر دکوراسیون منزلتان را دارید، یا به هر دلیلی تصمیم گرفته اید دکور محیط اطراف خود را ارتقا ببخشید، نورپردازی سقف یکی از ساده ترین و سریع ترین راه های ایجاد تغییر در منزل یا محیط کار شماست. امروزه روش های زیادی برای نورپردازی سقف وجود دارد؛ چرا که زیبایی سقف جلوه ی محیط را بسیار بیشتر می کند. بنابراین اگر شما هم می خواهید با یک روش ساده و کم هزینه دکوراسیون اطراف خود را زیبا تر کنید با ما همراه باشید تا تجهیزات نورپردازی سقف و تعدادی از ایده‌های نورپردازی سقف پذیرایی مدرن را بررسی کنیم.

تجهیزات نورپردازی سقف مدرن

قبل از طراحی کامل نورپردازی سقف پذیرایی مدرن، لازم است تا ابتدا با تجهیزات موجود در بازار برای نورپردازی آشنا شوید تا بتوانید با توجه به سلیقه و شرایط خود، بهترین انتخاب را داشته باشید؛ بنابراین ابتدا تجهیزات نورپردازی را به شما معرفی می کنیم:

  1. . نورپردازی با لوستر: یکی از قدیمی ترین و پر مصرف ترین تجهیزات نورپردازی لوستر سقفی یا چراغ دیواری است. البته با توجه به تنوع زیادی که امروزه لوسترها پیدا کرده اند باید دقت داشته باشید که طرح و مدل لوستر با دیگر بخش‌های دکوراسیون پذیرایی هماهنگی داشته باشد؛ همچنین به این نکته نیز دقت کنید که همیشه لوستر های بزرگ تر لزوما بهتر نیستند؛ پس سعی کنید با انتخاب یک لوستر در سایز متناسب با متراژ محیط بهترین نورپردازی را داشته باشید.
  2. . نورپردازی با لامپ هالوژن: هالوژن ها هم یک روش نسبتا قدیمی دیگر هستند که برای نورپردازی سقف پذیرایی مورد استفاده قرار می گیرند. معمولا هالوژن ها در فاصله های مشخصی از یکدیگر در اطراف سقف نصب می شوند تا نور جذابی را ایجاد کنند. لامپ های هالوژن اگرچه زیبا و نورانی هستند، اما مصرف برق بالایی دارند و گرمای زیادی را ایجاد می کنند. از طرف دیگر نصب و سیم کشی لامپ هالوژن پس از ساخت سقف، کار بسیار مشکلی است؛ پس اگر قصد استفاده از هالوژن ها را دارید لازم است تا در هنگام ساخت منزل تصمیم خود را بگیرید.
  3. نورپردازی با لامپ شلنگی: اگر می خواهید کمی رنگ به سقف پذیرایی خود اضافه کنید، از لامپ های شلنگی کمک بگیرید. این لامپ ها نور بسیار کمی دارند، ولی رنگ بندی متنوع آن ها باعث می شود تا یکی از جذاب ترین راه های نورپردازی سقف باشند.

نورپردازی سقف با ال ای دی خطی: استفاده از لامپ های LED خطی در نورپردازی سقف پذیرایی مدرن، یکی از جدید ترین و محبوب ترین روش هاست. لامپ های ال ای دی شاخه ای یا خطی در واقع نوار های باریکی از لامپ های بسیار کوچک اس ام دی هستند که داخل پروفیل آلومینیومی قرار می گیرند.لامپ ال ای دی خطی امروزه از بهترین روش های نورپردازی سقف، ستون، کابینت، میز تحریر، کمد، آینه و … است و رنگ های مختلفی دارد تا با دکوراسیون پذیرایی شما هماهنگ باشد. از مزایای ال ای دی های خطی می توان به بازده نوری بالا، مصرف برق بسیار کم، نور یکنواخت، عمر طولانی، و عدم ایجاد گرما اشاره کرد. این لامپ های کاربردی به راحتی نصب می شوند و یکی از بهترین و ساده ترین راه های نورپردازی سقف پذیرایی مدرن پس از ساخت منزل هستند.

تجهیزات و ایده های نورپردازی سقف پذیرایی مدرن

تجهیزات تکمیلی نورپردازی سقف پذیرایی شیک

مواردی که در قسمت بالا گفته شد درباره انواع چراغ های مناسب نورپردازی سقف بود؛ اما تجهیزات دیگری نیز وجود دارد که بتوانید نورپردازی سقف را خودکار و هوشمند کنید و از طراحی بی نظیر نورپردازی سقف مدرن خود نهایت لذت را ببرید.

استفاده از سیستم های کنترل هوشمند برای نورپردازی یکی از روش های جدید و پر کاربرد است. با استفاده از این سیستم ها، می‌توان به صورت دقیق روشنایی و رنگ نور را تنظیم کرد. این رنگ می‌تواند با توجه به ست مبلمان شما تنظیم شود و هارمونی فضا را بیشتر کند.

از طرفی اگر نورپردازی سقف را بعد از ساخت منزل انجام دهید امکان سیم کشی داخلی و نصب پریز های برق دیواری وجود ندارد. بنابراین در این زمان سنسور های هوشمند نورپردازی به کمک شما می آیند.

سنسور ها در انواع متفاوتی تولید می شوند. برخی از سنسور ها لمسی هستند و برخی دیگر عملکرد حرکتی دارند. سنسور های لمسی شبیه پریز های برق مکانیکی روی دیوار هستند، با این تفاوت که با یک لمس کوچک قطع و وصل می شوند؛ اما سنسور های حرکتی به صورت کاملا هوشمند عمل می کنند و بدون نیاز به لمس، تنها با تشخیص حرکت شما اقدام به خاموش و روشن کردن چراغ ها می نمایند.

استفاده از سنسور ها از طرفی به کاهش مصرف برق نیز کمک می کند؛ شما می توانید با کمک دیمر تعبیه شده در سنسور، میزان شدت نور لامپ های ال ای دی را تنظیم کنید تا نور بیشتر از حد نیاز شما نباشد.

به این ترتیب تجهیزات مدرن نورپردازی به شما کمک می کنند تا یک طراحی نورپردازی عالی را برای پذیرایی منزل مدرنتان رقم بزنید.

ایده های طرح نورپردازی سقف منزل

روش های زیادی برای نورپردازی سقف وجود دارد، شما می توانید با توجه به سلیقه و بودجه ی خود بهترین و مناسب ترین روش را انتخاب کنید.

دقت کنید که برای طرح نورپردازی سقف منزل می توانید تنها با استفاده از تجهیزات نورپردازی مثل لوسترها و ال ای دی ها، نورپردازی خود را انجام دهید؛ همچنین می توانید از روش های مدرن تر و خاص تر کمک بگیرید تا جذابیت اتاق پذیرایی شما دو چندان شود. در این بخش به روش های مدرن تر نورپردازی سقف پذیرایی می پردازیم:

  • نورپردازی به شکل آسمان مجازی: آسمان مجازی یکی از خاص ترین روش های تزئین سقف است که علاوه بر پذیرایی، در اتاق خواب، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و … هم استفاده می شود. در واقع آسمان مجازی یک پوستر از آسمان با طرح دلخواه شماست که به سقف متصل می شود؛ در قسمت بالای این طرح چراغ هایی نصب می شوند تا آسمان مجازی بر روی سقف نور جذابی را ساطع کند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که لازم است آسمان مجازی شما با دکوراسیون پذیرایی هارمونی لازم را داشته باشد.
  • نورپردازی با پنل‌های شیشه ای: این روش در واقع کمی شبیه استفاده از آسمان مجازی بر روی است. با این تفاوت که پنل های شیشه ای مشابه پنجره هایی بر روی سقف هستند که از قسمت پشت پنجره با لامپ های مناسب نورپردازی می شوند. شما می توانید این پنل های سقفی را از شیشه های ساده یا طرحدار انتخاب کنید تا جلوه ای خاص به محیط شما ببخشد.
  • نورپردازی با سقف کشسان: گاهی در برخی موارد، تغییر در ساختار سقف نیز باعث زیبایی دکوراسیون می شود. اگر قصد دارید تا یک سقف زیبا و خاص را در محیط پذیرایی طراحی کنید، به شما سقف کشسان را پیشنهاد می‌کنیم. سقف کشسان در واقع یک پارچه ی کشی است که با طرح و رنگ مورد نظر شما طراحی می شود و با کمک پروفیل هایی به سقف متصل می گردد. نورپردازی سقف کشسان صحنه ی بسیار جالب و جذابی را به وجود می آورد، چرا که پارچه ی مورد استفاده در این سقف، نور را به صورت یکسان و زیبایی پخش می کند.
  • نورپردازی با سقف کاذب: شما می توانید با استفاده از سقف کاذب، هر طرح و برشی را که می خواهید بر روی سقف پیاده کنید تا با نورپردازی سقف، طرح جالب و جدیدی داشته باشید.

تجهیزات و ایده های نورپردازی سقف پذیرایی مدرن

در نهایت شما میتوانید با کمی خلاقیت ایده های ساده تر و کم هزینه تری را نیز امتحان کنید. اگر شما هم ایده ی دیگری برای نورپردازی سقف می شناسید با ما در میان بگذارید.

خرید تجهیزات نورپردازی از تجهیز یراق

در محتوایی که از نظر گذراندید در خصوص انواع تجهیزات و روش‌های نورپردازی سقف پذیرایی مدرن، و همچنین مزایا و معایب آن توضیح دادیم؛ اما نکته مهم بعدی خرید این تجهیزات است.

فروشگاه تجهیز یراق با بیش از ۱۰ سال سابقه ی فروش، انواع تجهیزات نورپردازی کابینت، کمد و … را ارائه کرده و با گارانتی معتبر به فروش می رساند تا شما بتوانید با اطمینان خاطر از بابت کیفیت این محصولات، انواع ال ای دی یا سنسور ها را تهیه نمایید.

تجهیز یراق همچنین این امکان را برای شما فراهم کرده تا بتوانید از هر روشی که دوست دارید، خرید خود را انجام دهید؛ بنابراین به وب سایت تجهیز یراق مراجعه کنید، با شماره ۰۲۱۷۷۳۴۳۵۵۶ تماس بگیرید و یا به صورت حضوری در فروشگاه فیزیکی تجهیز یراق واقع در خیابان احسان تهرانپارس محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.

لازم به ذکر است که فروشگاه تجهیز یراق علاوه بر تجهیزات نورپردازی، محصولات دیگری از جمله انواع درب کشویی ریلی، اکسسوری کابینت و اتاق خواب، پریز توکار کابینتی و … را نیز از برند های معتبر و مطرح دنیا عرضه کرده تا امکان خرید بهترین محصولات را برای منزل یا محل کار خود داشته باشید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک