راه بهره‌مندی از دعای مستجاب امام زمان(عج)


راه بهره‌مندی از دعای مستجاب امام زمان(عج)

حجت‌الاسلام صدر با بیان اینکه بیشترین میزان معرفت‌مان به مهدویت را مدوین امام صادق(ع) هستیم، گفت: در ارتباط با غیبت امام زمان(عج) و وظایف منتظران در این دوران، بیشترین و روشن‌ترین احادیث از لسان مبارک امام صادق(ع) بیان شده است.

حجت الاسلام «سیدحسین صدر» در گفتگو با خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان با بیان اینکه اسلام و آموزه های اهل بیت(ع) بهترین برنامه ها را برای سعادت جامعه معرفی کرده اند، اظهار کرد: لذا می بینیم قرآن صرفاً برای زمان نزول خود برنامه ریزی نکرده بلکه این برنامه ریزی تا قیامت آینده‌نگری دارد و وجود مقدس پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) به عنوان قرآن ناطق نیز چنین هستند.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه امام صادق(ع) تجلی عظمت رسالت پیامبر خاتم(ص) را به بشریت نشان دادند، گفت: از اقدامات پیامبر(ص) آشنا کردن امت با آینده و خط سیر ولایت بود. اینکه حضرت صادق(ع) نیز همچون جدشان بر مسئله غدیر تاکید دارند برای آن است که استمرار خط رسالت و نیز مسیر امامت با غدیر محقق می شود. علاوه بر تبیین مسئله غدیر، حضرت صادق(ع) درباره موعود جهانی احادیث و تبیین بسیار دارند و به دلیل ظرفیت زمانی که در اختیار داشتند بیش از انبیاء و امامان علیهم السلام گذشته به این مسئله پرداخته اند.

وی ادامه داد: از این رو، در کتاب های حدیثی بزرگانی همچون شیخ صدوق(ره)، شیخ طوسی(ره) و نعمانی می بینیم در ارتباط با غیبت امام زمان(عج) و وظایف منتظران در این دوران، بیشترین و روشن‌ترین احادیث از لسان مبارک امام صادق(ع) بیان شده است.

حجت الاسلام صدر با بیان اینکه امام صادق(ع) تلاش داشتند تا آیندگان را با غیبت امام زمان(عج) آشنا کنند، تصریح کرد: ایشان هم در سخن و هم در احوال شخصی به مسئله مهدویت پرداخته و خط سیر را برای جامعه و آینده ترسیم کرده اند؛ چنان که نقل است سدیر صیرفی با جمعی از شاگردان به محضر حضرت(ع) رسیدند و ایشان را گریان و پریشان یافتند در حالی که امام مهدی(عج) را به عنوان مولا و سرور خود صدا می زدند و در بیانی از ایشان است که: اگر امام مهدی(عج) را درک می کردم همه عمر در خدمت ایشان می بودم!

وی تأکید کرد: آنچه را که امروز از معرفت امام زمان(عج) از طریق متون علمی حدیثی در اختیار داریم بیش از دیگر ائمه(ع) مدیون امام صادق(ع) و نهضت فکری فرهنگی ایشان هستیم.

این خطیب مذهبی با بیان اینکه امام صادق(ع) وظایف مختلفی را برای منتظران برمی شمارند، ابراز کرد: در میان آنها دو وظیفه مهم‌تر و کاربردی تر است که وجود آنها به انجام دیگر وظایف نیز کمک می کند. نخست معرفتی که باید به حضرت حجت(عج) بیابیم؛ اگر حضرت حجت(عج) را آنطور که باید، بشناسیم چنان برای ما کارگشا خواهد بود که حتی اگر دوران ظهور را درک نکنیم، ضرر نخواهیم کرد! اما اگر در کسب این معرفت کوتاهی کنیم گویی فضای زندگی جاهلی را برای خود ایجاد کرده ایم لذا در کلام امام صادق (ع) نخستین وظیفه منتظران شناخت امام عصر(عج) است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دومین وظیفه منتظران در عصر غیبت دعا برای فرج و سلامتی حضرت حجت(ع) است؛ در روایات متعدد وارد شده که نسبت به امام زمان(عج) بی تفاوت نباشید و برای سلامتی و تعجیل در فرج ایشان دعا کنید که این دعا آثاری دارد. از مهمترین تاثیرات این دعای فرج و طلب ظهور، فرج و گشایش برای دعاکننده است. علاوه بر این و به تعبیر رهبر معظم انقلاب دعای وجود مقدس امام زمان(عج) دعای مستجاب است لذا با دعا در حق ایشان مشمول این دعای مستجاب‌شان می شویم.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان