دولت سیاست همسایگی را به خوبی دنبال می‌کند


دولت سیاست همسایگی را به خوبی دنبال می‌کند

نماینده مردم اراک در مجلس گفت: دولت سیزدهم سیاست همسایگی و توجه به کشورهای منطقه را به خوبی دنبال می‌کند که این رویکرد موجب تحکیم ثبات و صلح در منطقه می‌شود.

محمدحسن آصفری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تقویت ارتباط کشورمان با کشورهای همسایه و منطقه، اظهار داشت: متأسفانه در گذشته سیاست خارجی ما معطوف به ارتباط با چند کشور غربی بود که هیچ گونه خروجی برای ما نداشت، اما دولت سیزدهم سعی کرده است ارتباط خود را با کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیا بیشتر کند.

وی بیان کرد: با توجه به مشترکات بسیار زیادی که جمهوری اسلامی ایران با برخی از کشورهای منطقه و همسایه به ویژه از لحاظ دینی و مسائل فرهنگی دارد، باید ارتباط دوجانبه ما در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی هم ارتقا پیدا کند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: افزایش مستمر مبادلات تجاری و سرمایه‌گذاری‌های مشترک ایران و کشورهای همسایه و همسو اهمیت زیادی دارد و باید این موضوع به خوبی پیگیری شود. توافقاتی که بین مقامات ایران و کشورهای دیگر منعقد می‌شود، گام مثبتی برای توسعه روابط اقتصادی طرفین و افزایش صادرات و واردات میان آنان خواهد بود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم سیاست همسایگی و توجه به کشورهای منطقه را به خوبی دنبال می‌کند که این رویکرد اهمیت زیادی دارد، چرا که همکاری نزدیک کشورهای منطقه موجب تحکیم ثبات و صلح منطقه می‌شود.

آصفری تاکید کرد: این روزها شاهد افزایش سفرهای دولتمردان و رئیس‌جمهور ایران به کشورهای مختلف و همچنین حضور مقامات سایر کشورها به ایران هستیم که پیام این رفت و آمدها به دنیا آن است که سناریوی نخ نما و شکست خورده ایران هراسی که دشمنان جمهوری اسلامی ایران چون رژیم صهیونیستی به دنبال آن هستند، برای هیچ کشوری قابل پذیرش نیست.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران یک کشور قدرتمند و توانمند است و چون در عرصه‌های مختلف تولیدات خوبی دارد، بسیاری از کشورها به ارتباط با ایران نیاز دارند. ایران به دنیا ثابت کرده است که به خوبی می‌داند چگونه تحریم‌ها را خنثی کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فوری / بمباران 2 مرکز نظامی اسرائیلی توسط حزب‌الله لبنان