طرز تهیه کته ماش خوشمزه و لذیذ با دستور پخت اصلی


طرز تهیه کته ماش بسیار ساده است. شما می توانید این کته را با ماهیچه سرو نمایید. این کته را با کمی زعفران و خرمای تفت داده سرو کنید.

کته یک غذای محبوب است که شما می توانید، انواع مختلفی از آن را تهیه کنید. در این بخش نیز شما با طرز تهیه کته ماش که بسیار خوشمزه و پر خاصیت است، آشنا می شوید.

اگر از علاقه مندان به آشپزی هستید، می توانید در لینک با طرز تهیه کته گیاهی و کته ماهی آشنا شوید. این کته طعم فوق العاده ای داشته و می توانید با انواع خورش ها نیز سرو کنید.

طرز تهیه کته ماش خوشمزه و لذیذ با دستور پخت اصلی

مواد اولیه:

  • برنج: ۳ پیمانه
  • ماش خشک: ۱ پیمانه
  • ماهیچه بزرگ: ۱ عدد
  • خرما: ۶ عدد
  • روغن حیوانی: ۳ قاشق غذاخوری
  • فلفل سیاه و نمک: به میزان لازم
  • زردچوبه و چوب دارچین: به مقدار کافی

طرز تهیه کته ماش:

برای داشتن این کته ساده و خوشمزه باید ابتدا ماهیچه را درون ظرفی ریخته و مقداری آب روی آن می ریزید. حالا چند مرتبه آب آن را عوض کرده و به این صورت ماهیچه ها را به خوبی می شورید.

طرز تهیه کته ماش خوشمزه و لذیذ با دستور پخت اصلی

یک قابلمه را تا نیمه پر از آب کرده و روی حرارت قرار دهید. حالا ماش را شسته و درون قابلمه آب جوش بریزید. حالا باید زمان دهید تا ماش پخته شود. توجه داشته باشید که ماش نباید زیادی له شود فقط نرم شدن ان کافی است.

حالا پیاز را شسته و پوست کنده و بعد به صورت نگینی یا رنده شده خرد کنید. درون تابه ای مقداری روغن ریخته و پیازها را درون آن کمی تفت دهید. ماهیچه را درون پیاز کمی تفت داده تا تغییر دهد و در این بخش باید ادویه های لازم را اضافه کرده و به همراه ماهیچه کمی تفت داده تا بوی ان را بگیرد.

در این مرحله از طرز تهیه کته ماش باید لیوان آب جوش به ماهیچه ها اضافه کرده و زمان دهید تا ماهیچه پخته شود. یک تکه چوب دارچین نیز به قابلمه اضافه کرده که طعم فوق العاده ای به غذای شما و ماهیچه می دهد. در صورتی که ماهیچه شما به خوبی نرم نشده بود، می توانید از مقداری دیگر آب جوش استفاده کنید.

طرز تهیه کته ماش خوشمزه و لذیذ با دستور پخت اصلی

حالا ماش های پخته شده را آبکش کنید و کنار بگذارید. خرما را هسته کرده و کنار گذشته و سراغ تهیه برنج بروید. برنج را از قبل شسته و کمی نمک به آن بزنید. حالا درون قابلمه ریخته و یک بند انگشت روی آن آب بریزید. بعد از اینکه آب برنج کمی خشک شد، ماش ها را اضافه کرده و زمان دهید تا برنج دم بکشد.

کمی زعفران نیز روی برنج ها ریخته تا عطر بهتری بگیرد. بعد از پخت ماهیچه و برنج می توانید این غذای فوق العاده را سرو نمایید. در صورت دلخواه نیز می توانید، مقداری رب را تفت داده و به ماهیچه اضافه کرده و به مدت دقیقه زمان تا به ماهچیه مزه دهد. خرما را نیز می توانید در کره تفت داده و روی برنج قرار دهید.

منبع : آرگا

برچسب : انواع پلو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر