امسال 30 مدرسه قرآنی راه اندازی می شود/ اجرای «طرح ملی رحله» در 20 پردیس دانشگاه فرهنگیان


امسال 30 مدرسه قرآنی راه اندازی می شود/ اجرای «طرح ملی رحله» در 20 پردیس دانشگاه فرهنگیان

حجت الاسلام شاهسونی از راه اندازی۳۰ مدرسه قرآنی در سال جاری خبر داد و گفت: طرح ملی رحله امسال در ۲۰پردیس دانشگاه فرهنگیان اجرایی می شود، امیدواریم این ورود جدی مجموعه موسسه قرآنی بیت الاحزان در دانشگاه فرهنگیان نویدبخش یک حرکت متعالی قرآنی باشد.

حجت الاسلام «علیرضا شاهسونی»، مدیر موسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: بیت‌الاحزان یکی از مؤسسات بزرگ قرآنی کشور است، بیش از ۵۰ طرح شبانه‌روزی در زمینه حفظ با حضور تعداد قابل توجهی از نونهال، نوجوان و جوان قرآنی در سراسر کشور در حال اجرا است.

وی افزود: از ابتدای تأسیس مؤسسه افرادی که در این مجموعه پویا بوده و تلاش کرده‌اند همگی دارای یک دیدگاه مکتبی و جهادی بوده و ترویج قرآن را به عنوان یک وظیفه شرعی و قرآنی می‌دانستند و نیروهای امروز مجموعه نیز همچنان نگاه جهادی و مکتبی دارند. بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، چندین بار در سطح کشور به عنوان مؤسسه برتر قرآنی معرفی شده و تاکنون لوح تقدیر دو رئیس جمهور را دریافت کرده است.

حجت الاسلام شاهسونی تصریح کرد: موسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) طبق روال سال های گذشته (قبل از بحران کرونا) طرح های تخصصی حفظ قرآن کریم را که به صورت شبانه روزی اجرا می شد، امسال هم در سطح وسیع و گسترده ثبت نام می کند. یکی از این طرح ها «مراکز شبانه روزی حفظ یک ساله کل قرآن کریم» است.

وی با اشاره به طرح ملی رحله اظهار کرد: همچنین «طرح ملی رحله» شامل حفظ شبانه روزی تابستانه سوره مبارکه بقره در ایام تعطیلات تابستان است که این طرح یک طرح تقریبا اردویی قرآنی است که عزیزان ما با فعالیت های مختلف فرهنگی، ورزشی، قرآنی و محافل به استقبال این طرح می روند.

حجت الاسلام شاهسونی در ادامه افزود: امسال استثنائا قرار است طرح ملی رحله در 20 پردیس دانشگاه فرهنگیان اجرایی شود. امیدواریم این ورود جدی مجموعه موسسه قرآنی بیت الاحزان در دانشگاه، خصوصا دانشگاه فرهنگیان نویدبخش یک حرکت متعالی قرآنی در بخش آموزش عالی کشور باشد.

امسال 30 مدرسه قرآنی راه اندازی می شود

مدیر موسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) با اشاره به طرح مدرسه تخصصی حفظ قرآن همراه با تحصیل یا مدارس قرآن بنیان تصریح کرد: طرح دیگری که موسسه قرآنی بیت الاحزان آغاز نموده، طرح «مدارس حفظ قرآن همراه با تحصیل یا مدارس قرآن بنیان» است که خوشبختانه موسسه بیت الاحزان دو سالی است که این مدارس را با همکاری وزارت آموزش و پرورش راه اندازی کرده است. 10 مرکز از این مدارس را سال گذشته راه اندازی کردیم. طبق برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شده است در سال 1402 و 1403، 30 مرکز دیگر به این مدارس افزوده شود. در این مراکز حفظ همراه با تحصیل، دانش آموزان متوسط اول از پایه هفتم ثبت نام می شوند و در مدت سه سال در کنار تحصیلات و درس های متداول مدرسه اقدام به حفظ قرآن کریم می کنند تا حافظ کل قرآن شوند.

مدیر موسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) با بیان اینکه این طرح در استان های مختلف برگزار می شود، خاطرنشان کرد: علاقه مندان برای ثبت نام در این طرح می توانند به سایت موسسه بیت الاحزان حضرت زهرا (س) مراجعه نمایند و از چگونگی ثبت نام در مراکز شبانه روزی طرح های رحل و مراکز و مدارس حفظ همراه با تحصیل اطلاعات لازم را کسب نمایند.

وی ابراز امیدواری کرد که در سال های آتی این طرح های قرآنی در تمامی استان ها و شهرستان های کشور توسعه یابد. وی با اشاره به حدیث پیامبر(ص) که فرمودند: در فتنه‌ها به سراغ قرآن بروید، گفت: باید در تربیت حافظان قرآن کریم کوشا باشیم چرا که راه حل تمام مشکلات جامعه از همین طریق است.

وی با اشاره به مطالبه رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور بیان کرد: حضرت آقا چندین بار این موضوع را مطرح نمودند اما کسی اقدام نکرد. بنابراین باید هر کدام از حافظان قرآن، مروج و مبلغ قرآن و تربیت کننده حافظان قرآن باشند.

مدیر موسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) گفت: باید جامعه را به سمت قرآن سوق داد، تنها راه حل مشکلات فرهنگی، اقتصادی و سیاسی جامعه قرآن است. برای نجات جامعه راهی جز تمسک به قرآن کریم نداریم.

پایان پیام/35

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خانم بازیگر نقش سلطان بانو بعد از گذشت 40 سال / چقدر تغییر؟!