درگ رفت و برگشتی U شکل جالب بی ام و M8 و لوسید ایر


درگ رفت و برگشتی U شکل جالب بی ام و M8 و لوسید ایر

در درگ رفت و برگشتی که هندلینگ خودروها را هم به چالش می‌کشد، آیا لوسید ایر با ۸۱۹ اسب بخار قدرت حریف ب‌ام‌و M8 با ۶۲۵ اسب بخار قدرت خواهد شد؟ چند دهه پیش کسی باور نمی‌کرد خودروهای الکتریکی این‌قدر پیشرفت کنند و به جایگاه امروزی برسند اما این...

در درگ رفت و برگشتی که هندلینگ خودروها را هم به چالش می‌کشد، آیا لوسید ایر با ۸۱۹ اسب بخار قدرت حریف ب‌ام‌و M8 با ۶۲۵ اسب بخار قدرت خواهد شد؟

درگ رفت و برگشتی U شکل جالب بی ام و M8 و لوسید ایر

چند دهه پیش کسی باور نمی‌کرد خودروهای الکتریکی این‌قدر پیشرفت کنند و به جایگاه امروزی برسند اما این اتفاق رخ داده و یکی از مصادیق بارز آن لوسید ایر است. بااین‌حال، آیا این خودرو آن‌قدر توانمند هست که بتواند یکی از سریع‌ترین کوپه‌های بنزینی بازار یعنی ب‌ام‌و M8 را مغلوب کند؟ ادموندز با ترتیب دادن مسابقه‌ای بنام U-Drag، قصد دارد به این سؤال پاسخ دهد.

درگ رفت و برگشتی U شکل جالب بی ام و M8 و لوسید ایر

در این مسابقه، دو خودرو ابتدا مثل یک درگ سنتی حرکت را آغاز می‌کنند اما بجای اینکه پس از ۴۰۰ متر به خط پایان برسند، باید سرعت خود را کم کنند، دور بزنند و دوباره به خط شروع بازگردند. درواقع، این مسابقه شتاب، ترمز و هندلینگ خودروها را آزمایش می‌کند. ب‌ام‌و M8 از یک پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کند که ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. لوسید حاضر در این رقابت اما که از نوع گرند تورینگ است، با ۸۱۹ اسب بخار قدرت و ۱۲۰۰ نیوتن متر گشتاوری که توسط دو موتور الکتریکی تولید می‌شود، بسیار از رقیب بنزینی قوی‌تر است.

درگ رفت و برگشتی U شکل جالب بی ام و M8 و لوسید ایر

بااین‌حال، در مسابقهٔ درگ همه‌چیز در قدرت خلاصه نمی‌شود و وزن هم نقش بسیار مهمی دارد و از این لحاظ، برتری کاملاً با ب‌ام‌و خواهد بود زیرا با وزن ۱۹۵۰ کیلوگرم، به میزان قابل‌توجهی از لوسید ۲۳۷۰ کیلوگرمی سبک‌تر است. این اختلاف وزن در مسابقهٔ خیلی خوب خود را نشان می‌دهد زیرا هرچند ب‌ام‌و قدرت زیادی ندارد اما سریع‌تر متوقف می‌شود و سریع‌تر می‌پیچد. رانندگان این رقابت معتقدند هرچند لوسید از قدرت بیشتری برخوردار است که تقریباً به‌صورت فوری ارائه می‌شود اما به‌وضوح در ترمز گیری و پیچیدن ضعیف‌تر از رقیب آلمانی است.

درگ رفت و برگشتی U شکل جالب بی ام و M8 و لوسید ایر

این درگ نشان می‌دهد که هرچند خودروهای الکتریکی در طول سال‌ها بسیار پیشرفته‌تر شده‌اند اما در حال حاضر هنوز هم توان مغلوب کردن خودروهای بنزینی ضعیف‌تری مثل ب‌ام‌و M8 کامپتیشن را ندارند. البته قطعاً لوسید ایر در نسخهٔ پرچم‌دار سافایر پرفورمنس بسیار بهتری را به نمایش خواهد گذاشت.

مشخصات فنی

ب‌ام‌و M8 کامپتیشن لوسید ایر گرند تورینگ
پیشرانه ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو الکتریکی دو موتوره
قدرت ۶۲۵ اسب بخار ۸۱۹ اسب بخار
گشتاور ۷۵۰ نیوتن متر ۱۲۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک تک سرعته
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۹۵۰ کیلوگرم ۲۳۷۰ کیلوگرم
قیمت ۱۵۸,۰۹۵ دلار ۱۴۰,۵۰۰ دلار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا