ادامه اجرای طرح تکثیر یوز در اسارت/راه‌اندازی سایت جدید تکثیر


ادامه اجرای طرح تکثیر یوز در اسارت/راه‌اندازی سایت جدید تکثیر

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به ادامه اجرای طرح تکثیر یوز در اسارت گفت: بزودی سایت جدیدی مشابه توران در اصفهان برای این منظور راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره سرانجام پروژه تکثیر یوز در اسارت گفت: تکثیر یوز در اسارت فرآیند علمی را طی کرده ولی محصول اولیه که وارد آزمایشگاه شد (یوز ایران) ناقص بود و توله‌های متولد شده وضعیت مناسبی نداشتند.

وی افزود: اجرای طرح تکثیر یوز در اسارت با قوت ادامه دارد و راه‌اندازی سایت جدید بین المللی تکثیر در اصفهان مشابه سایت توران در سمنان مد نظر قرار گرفته است و بزودی محقق می‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: این پروژه با دقت و شدت ادامه می‌یابد تا یوزها را از خطر انقراض نجات دهیم.

سلاجقه از تفاهم نامه با رویان در مورد حفظ مولکولی و سلولی یوز خبر داد و گفت: مجموعه رویان با توجه به تجارب ارزنده‌ای که دارد در جهت اجرای پروژه یوز امید آفرین است.

وی در پاسخ به پرسش دیگر مهر مبنی بر اینکه با توجه به افزایش خبرهای مربوط به شناسایی یوزها در استان‌های مختلف خطر انقراض از یوزها دور شده است، گفت: خیر اینکه اکنون بگوییم یوزها از خطر انقراض خارج شده اند زود است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: یکی رصد بیشتر و دیگری خشکسالی و کمبود طعمه سبب شده یوزها به محیط‌های در دسترس انسان روند و خبرهای بیشتری از شناسایی یوزها داشته باشیم ولی هنوز یوزها در معرض انقراض هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیات وحش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...