بلاتکلیفی در اجرای مصوبه عدم استفاده از پلاستیک


بلاتکلیفی در اجرای مصوبه عدم استفاده از پلاستیک

عضو شورای شهر تهران گفت: عدم استفاده از پلاستیک، همچنان روی زمین مانده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی پیرهادی عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در تاریخ ۱۴ خرداد شاهد مراسم باشکوه ارتحال رهبر کبیر انقلاب، امام خمینی بودیم، از زحمات نیروهای خدمات شهری و شهرداری تهران برای خدمات دهی در این مراسم تقدیر کرد.

وی افزود: لازم میدانم از زحمات همه پرسنل خدوم شهرداری تهران که از هفته‌ها و روزهای گذشته در حال تلاش و برنامه‌ریزی این مراسم که در جهت رفاه حال زائران، عزاداران و مهمانان بوده است نهایت تشکر و تقدیر را داشته باشم.

پیرهادی با بیان اینکه پنجم ژوئن مصادف با ۱۵ خرداد ماه، به نام روز جهانی محیط زیست نامگذاری شده، گفت: شعار سال جهانی توسط سازمان ملل، غلبه بر آلودگی پلاستیک نام نهاده شده است.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: این رویداد و نامگذاری فرصت مغتنمی است که با گرامیداشت آن و تبریک به همه فعالان و دغدغه‌مندان محیط زیست، اندکی به لزوم توجه و ضرورت رعایت اصول محیط زیستی به عنوان یک اصل مهم تأمل کنیم.

پیرهادی افزود: در شرایطی که توسعه نامتوازن و غیر اصولی جهان را با میلیون‌ها چالش جبران‌ناپذیر مواجه کرده است، انسان امروز بیش از هر زمان دیگر به توجه به اصول محیط زیستی برای ایجاد توسعه پایدار پی برده است.

وی، یکی از بزرگترین چالش‌های دنیای امروز را استفاده بیش از حد از پلاستیک و معضل آن در طبیعت به عنوان یک ماده غیر قابل تجزیه به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در شرایطی که زمان بازگشت به طبیعت این ماده صدها سال عنوان می‌شود به عنوان یک ماده غیر قابل تجزیه در نظر گرفته می‌شود.

پیرهادی تاکید کرد: در ایران بر طبق آمار موجود، سالانه حدود ۳ میلیون تن پلاستیک تولید شده و در طبیعت رها می‌شود و همانگونه که می‌دانیم موجبات آلودگی آب و خاک و از بین رفتن حیات جانوران و زیستگاه آنها را فراهم می‌کند.

به گفته وی، خوشبختانه همگام با اقدامات جهانی برای مقابله با این معضل بزرگ دولت در سال گذشته آئین نامه‌ای برای همین موضوع تصویب کرده است.

به گفته پیرهادی، بسیاری از سازمان‌ها و دستگاه‌ها از جمله وزارت صمت، شهرداری‌ها و … برای استفاده از جایگزین پلاستیک و برقراری جریمه و تعرفه برای استفاده از پلاستیک ملزم شده اند.

وی ادامه داد: متأسفانه با گذشته حدود یک سال از این مصوبه هنوز اقدامات قابل توجهی دیده نشده است و انتظار می‌رود شهرداری تهران نیز با وجود مصوبه‌ای که ۱۰ سال گذشته توسط شورا در این رابطه وجود دارد، اقدامات مثبتی انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: به سهم خود به عنوان رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری از همه فعالین عرصه محیط زیست به عنوان حافظان طبیعت و زمین به عنوان تنها زیستگاه و خانه بشر تشکر و قدردانی می‌کنم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه شهری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر مرد جذابی که با پولدار ترین خانم مدل اینستاگرام ازدواج کرد! + عکس ها و بیوگرافی