5 روش موثر برای درمان گرفتگی گردن


آیا برای شما نیز پیش آمده است که پس از بیدار شدن از خواب یا ورزش‌های سنگین دچار گرفتگی گردن شوید؟ اسپاسم عضلات گردن یکی از شایع‌ترین دردهایی است که هر فردی ممکن است به آن مبتلا شود. این نوع اسپاسم ممکن است بسیار خطرناک باشد و باعث سردرد و...

5 روش موثر برای درمان گرفتگی گردن

آیا برای شما نیز پیش آمده است که پس از بیدار شدن از خواب یا ورزش‌های سنگین دچار گرفتگی گردن شوید؟ اسپاسم عضلات گردن یکی از شایع‌ترین دردهایی است که هر فردی ممکن است به آن مبتلا شود. این نوع اسپاسم ممکن است بسیار خطرناک باشد و باعث سردرد و سرگیجه شود. خوشبختانه در بیشتر موارد برای درمان گرفتگی گردن می‌توان از ورزش و ماساژ استفاده کرد. در این مطلب ما 5 روش موثر برای درمان گرفتگی گردن را معرفی کرده‌ایم. اگر اسپاسم گردن شما را خسته و کلافه کرده است، از کنار اطلاعات این مقاله ساده عبور نکنید.

1_ ماساژ درمانی به روش دستی با انواع تکنیک‌های موثر بر اسپاسم گردن

امروزه ماساژ درمانی یک روش پرطرفدار برای بهبود دردهای عضلانی، هم‌چون گرفتگی گردن است. شما می‌توانید برای درمان گرفتگی گردن به یک مرکز ماساژ مراجعه کنید و از انواع مدل‌های ماساژ برای بهبود درد‌های عضلانی خود بهره ببرید. ماساژ درمانی با انواع روغن‌هایی هم‌چون روغن زنجبیل، روغن ریحان و روغن میخک باعث خونرسانی بیشتر و در نتیجه آرامش عضلات گردن می‌شود.

توجه داشته باشید که اگر با ماساژ دستی احساس کردید درد بیشتر شده است، از تکرار این عمل خودداری کرده و به پزشک مراجعه کنید. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که تمایلی به رفتن به مرکز ماساژ نداشته و دوست ندارید فرد دیگری شما را ماساژ دهد، پیشنهاد می‌کنیم سری به فروشگاه مبل ماساژ بزنید. در سایت مبل ماساژ انواع صندلی‌های ماساژور در قیمت‌های متفاوت موجود است که با خرید مناسب‌ترین نوع آن از دردهای عضلانی رها خواهید شد.

5 روش موثر برای درمان گرفتگی گردن

2_ استفاده از ماساژورهای پیشرفته و تخصصی؛ بهترین درمان گرفتگی گردن

یکی از بهترین روش‌ها برای درمان گرفتگی گردن، استفاده از صندلی‌های ماساژور است. این صندلی‌ها، دسترسی به ماساژ را در هر زمان امکان‌پذیر می‌کند. با‌توجه‌به هزینه‌های ماساژ در سالن‌های سطح شهر، انتخاب و خرید یک صندلی ماساژور ارزان و کاربردی، در کاهش هزینه‌های شما بسیار موثر خواهد بود. از فواید انواع صندلی ماساژ برای گرفتگی گردن، می‌توان به کاهش درد ناشی از اسپاسم اشاره کرد. هم‌چنین استفاده از این صندلی‌های پیشرفته ماساژ سطح سلامت کلی بدن شما را نیز افزایش می‌دهد. شما با تهیه یک صندلی ماساژ مناسب، به‌راحتی می‌توانید شرایط جسمی خود را در حالت ایده‌آل نگه دارید.

3_ گرما درمانی؛ راهی تاثیرگذار برای درمان گرفتگی گردن

سرما درمانی و گرما درمانی یکی از روش‌های راحت و مقرون‌به‌صرفه است که برای شرایط و آسیب‌های مختلفی مورد‌استفاده قرار می‌گیرد. گرما درمانی در نتیجه افزایش دما، باعث بهبود گردش خون در یک منطقه خاص از بدن می‌شود. افزایش دما سبب کاهش درد و کاهش سفتی عضلات و مفاصل می‌شود. در‌نتیجه این اتفاق، انعطاف‌پذیری عضلات نیز افزایش می‌یابد. برای گرما درمانی می‌توان از وان آب گرم، پدهای گرمایی الکتریکی یا دستی، سونا بخار و ماساژ سنگ‌داغ استفاده کرد.

این روش برای درمان گرفتگی گردن به دو صورت حرارت خشک و حرارت مرطوب مورد‌استفاده قرار می‌گیرد. شما با 15 الی 20 دقیقه گرما درمانی می‌توانید سفتی مهره‌های گردن و تنش ایجاد شده در عضلات گردن را کاهش دهید. یکی از روش‌های ایجاد گرما در گردن به‌منظور رفع گرفتگی، استفاده از صندلی‌های ماساژور است. برخی از انواع ماساژور گردنی و صندلی‌های ماساژ فروشگاه مبل ماساژ قابلیت گرمکن داشته و از این طریق باعث رفع اسپاسم عضلانی می‌شوند.

4_ تاثیر فوق‌العاده آب درمانی بر درمان سریع گرفتگی گردن

گردن درد، یکی از دردهای آزاردهنده است که برای تسکین آن می‌توان از روش آب درمانی یا هیدروتراپی استفاده کرد. تاثیرات آب درمانی شامل بهبود انعطاف ماهیچه‌ها، قدرت آن‌ها و افزایش دامنه حرکت است. شروع آب درمانی به‌طور معمول از آب‌های کم عمق آغاز می‌شود و در نهایت به اعماق بیشتر منتهی خواهد شد. با قرار گرفتن گردن در آب، فشار ناشی از درد تا حد قابل‌توجهی کاهش پیدا می‌کند. حرکاتی که در آب درمانی انجام می‌شود، شامل حرکات کششی، قدرتی و استقامتی است. این حرکات به‌منظور افزایش تعادل و تقویت عضلات بدن انجام خواهد شد.

5_ ورزش‌های هوازی و تاثیر آن‌ها بر بهبود اسپاسم گردن

ورزش‌های هوازی تاثیر بسیاری بر رفع گرفتگی گردن خواهند داشت. با انجام برخی فعالیت‌های هوازی مانند دوچرخه ثابت، پیاده‌روی و حرکت‌های کششی شانه و گردن می‌توان به بهبود جریان خون در ماهیچه‌ها کمک کرده و گرفتگی عضلات گردن را درمان کرد. افزایش گردش خون و تغذیه ماهیچه‌ها، روند ترمیم آن‌ها را سرعت بخشیده و درنتیجه درد عضلانی گردن را کاهش می‌هد.

5 روش موثر برای درمان گرفتگی گردن

رفع اسپاسم و گرفتگی گردن در کوتاه‌ترین زمان با صندلی‌های پیشرفته ماساژور

در این مقاله در مورد راه های درمان گرفتگی گردن صحبت کردیم. 5 روشی که در این مقاله ذکر شد، از موثرترین روش‌ها برای بهبود دردهای عضلات گردن هستند. به‌عنوان توصیه نهایی باید بگوییم اگر دائما با درد و گرفتگی گردن از خواب بیدار می‌شوید، بهتر است به فکر تعویض بالش باشید. هم‌چنین اگر با انجام روش‌های ذکر شده در این مقاله گردن درد شما هم‌چنان ادامه داشت، باید به پزشک مراجعه کنید.

اگر قصد انجام ماساژ برای درمان گرفتگی گردن را دارید، پیشنهاد می‌کنیم از صندلی‌های ماساژور یا ماساژورهای گردنی استفاده کنید. در سایت مبل ماساژ می‌توانید انواع مدل‌های این صندلی‌ها را مشاهده کرده و با‌توجه‌به بودجه خود بهترین مدل آن را سفارش دهید. فروشگاه اینترنتی مبل ماساژ بهترین و مطرح‌ترین برندهای صندلی ماساژور در قیمت‌های متفاوت را عرضه می‌کند. هر کدام از ماساژورهای فروشگاه مبل ماساژ قابلیت‌های متفاوت و مزایای متنوعی دارند که با مراجعه به سایت moblemassage.com می‌توانید مشخصات آن‌ها را مطالعه کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی