عبور سیارک غول‌پیکر با سرعت سرسام‌آور از کنار زمین


عبور سیارک غول‌پیکر با سرعت سرسام‌آور از کنار زمین

مهر نوشت: طبق اطلاعاتی که ناسا جمع آوری کرده در ۱۲ ژوئن (۶ روز دیگر) یک سیارک با قطر ۱۵۰۰ فوت و سرعت ۷۷۳۰۱ کیلومتر برساعت از کنار زمین گذر می کند.

ناسا با استفاده از تلسکوپ هایی مانند Pans-STRAAS1 در هاوایی و «اسکای سوروی» در ایالت آریزونا آمریکا اجسام نزدیک زمین مانند سیارک ها و ستارگان دنباله دار را ردیابی می کند.

این سازمان برای جمع آوری اطلاعات صحیح درباره مسیر سیارک و مشخصات آن نیز یک رادار زمینی را به کار می برد. هرچند این صخره های فضایی در فاصله ای دور از زمین در حال حرکت هستند، اما فناوری ناسا به ردیابی آنها برای یافتن هرگونه خطر احتمالی کمک می کند.

در همین راستا رصدخانه فضایی ناسا به نام NEOWISE نیز با اسکن کردن آسمان به وسیله طور موج نور مادون قرمز، صدها سیارک را ردیابی کرده است.

بیشتر بخوانید:

این سازمان اخیرا با کمک فناوری پیشرفته خود یک سیارک دیگر کشف کرده که احتمالا به زودی به زمین نزدیک می شود. در همین راستا یک هشدار درباره سیارک 1994XD صادر کرده که به زمین نزدیک می شود. سیارک مذکور هم اکنون با سرعت حدود ۷۷۳۰۱ کیلومتر برساعت در حال حرکت است و احتمالا در ۱۲ ژوئن فاصله آن تا زمین به کمترین میزان یعنی ۳.۱ کیلومتر می رسد.

هرچند 1994XD خطر اضطراری برای زمین به حساب نمی آید، اما به دلیل اندازه آن، یک شی احتمالا خطرناک برای زمین دسته بندی شده است. محققان تخمین می زنند قطر سیارک ۱۵۰۰ فوت و در حقیقت به اندازه یک پل باشد!

طبق گفته ناسا سیارک مذکور نخستین بار در ۳۱ می ۱۹۰۴ میلادی به زمین نزدیک و از فاصله ۲.۵ میلیون کیلومتری آن گذر کرد. آخرین گذر آن از کنار سیاره خاکی ۲۷ نوامبر ۲۰۱۲ میلادی بوده است.

58321

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1774455

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هوافضا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022