والیبال لیگ ملت‌های 2023: شکست سنگین ایران مقابل سامورایی ها


والیبال لیگ ملت‌های 2023: شکست سنگین ایران مقابل سامورایی ها

پارسینه: تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود از لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ به مصاف ژاپن رفت و مغلوب این تیم شد.

والیبال لیگ ملت‌های 2023: شکست سنگین ایران مقابل سامورایی ها

پارسینه: تیم‌های ملی ایران و ژاپن در نخستین دیدار خود از لیگ ملت‌های والیبال 2023، امروز سه‌شنبه خرداد در شهر ناگویا به مصاف هم رفتند که این دیدار با حساب 3 بر صفر به سود ژاپن به پایان رسید.

بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی ایران برای رقابت ژاپن که یکی از آماده‌ترین تیم‌های جهان است، سیدمحمد موسوی، جواد کریمی، پوریا حسین‌خانزاده، امیرحسین اسفندیار، محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو)، امین اسماعیل‌نژاد و محمد ولی‌زاده را به زمین فرستاد.

ژاپنی‌ها با حمایت تماشاگران خودی، شروع بهتری داشتند و با برتری 3 بر صفر، عطایی را مجبور به استفاده از نخستین وقت استراحت فنی خود کرد. بازی هوشمندانه تیم ملی ژاپن بعد از این وقفه هم ادامه پیدا کرد که باعث برتری 17 بر 7 این تیم شد. اختلاف امتیاز ایجاد شده، تمرکز ملی‌پوشان ایران را تا حد زیادی از بین برد تا اینکه ست نخست با حساب 25 بر 16 به سود ژاپن به پایان رسید.

تیم ایران در ست دوم به جو سنگین سالن، تطابق پیدا کرد و عملکرد بهتری در حمله داشت. برتری تیم ایران تا امتیاز 15 ادامه پیدا کرد ولی بازی عجولانه شاگردان عطایی،‌ کار دستشان داد و بازی به تساوی کشیده شد. سرویس‌های خوب بازیکنان ژاپن با دریافت‌های خوبی در زمین ایران مواجه نمی‌شد و به تبع آن با حملات خوبی همراه نمی‌شد. محمدطاهر وادی در پایان این ست برای تغییر جریان بازی به زمین آمد ولی در نهایت چشم بادامی‌ها 25 بر 22 برنده شدند. تیم ایران اگرچه در دفاع، آمار بهتری داشت و کم اشتباه‌تر بود اما در حمله حریف ژاپن نشد.

حملات و توپگیری داخل میدان موثر، مشخصه بازی ژاپن در این دیدار بود ولی تیم ایران در مقابل از ترکیب ثابتی استفاده نمی‌کرد. جواد معنوی‌نژاد در ست سوم، جای امیرحسین اسفندیار را گرفت تا شاید توپ‌های بهتری به دست وادی برسد. توصیه‌های کادر فنی در این ست هم در زمین عملی نشد و به کار ملی‌پوشان نیامد. ژاپن، ست سوم را با پیروزی 25 بر 19 به ست پایانی تبدیل کرد و 3 بر صفر برنده شد.

تیم ایران در بازی بعدی خود از ساعت 12:30 روز پنج‌شنبه به مصاف لهستان خواهد رفت.

منبع: خبرآنلاین

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه والیبال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ omîd resûlpûr saqî derwêşan ساقی درویشان امید رسول پور