شایگو: تمام حملات چند روز اخیر نیروهای اوکراینی با شکست کامل همراه شد


شایگو: تمام حملات چند روز اخیر نیروهای اوکراینی با شکست کامل همراه شد

وزیر دفاع روسیه گفت که کیف ظرف سه روز، حملاتی را که مدت‌ها وعده داده بود را در بخش‌های مختلف جبهه آغاز کرد، آنها تجهیزات و نیروی انسانی زیادی را برای این کار متمرکز کردند، اما تلاش آنها با شکست مواجه شد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه روز سه شنبه گفت:" تلاش برای حملات نیروهای اوکراینی خنثی شد، دشمن متوقف شد، سربازان و افسران روسی در نبردها شجاعت و دلاوری از خود نشان دادند و تکرار می‌کنم دشمن به اهداف خود نرسید و متحمل خسارات قابل توجه شد".
4 ژوئن، نیروهای تیپ های 23 و 31 مکانیزه نیروهای مسلح اوکراین در پنج محور شروع به حملاتی کردند. نیروهای مسلح اوکراین در هیچ یک از این تلاش ها به موفقیت نرسیده و متحمل خسارات و تلفات سنگینی از جمله 300 نیروی نظامی، 16 تانک، 26 خودروی جنگی زرهی و 14 خودرو شدند.
5 ژوئن، نیروهای مسلح اوکراین بیش از 1600 سرباز، 28 تانک، از جمله هشت لئوپارد و سه تانک چرخدار AMX-10، 136 واحد دیگر تجهیزات نظامی را از دست دادند.
شایگو گفت که طی سه روز درگیری در همه جهات، تلفات نیروهای مسلح اوکراین بالغ بر 3715 نیروی نظامی، 52 تانک، 207 خودروی زرهی، 134 خودرو، پنج هواپیما و دو هلیکوپتر بوده است.
همچنین در این درگیری ها 71 نظامی روسی کشته و 210 نفر مجروح شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)