دیپلماسی اقتصادی فعال، خبرهای خوش و تاثیر مثبت روی بازار ارز


بانکداری ایرانی - در پی انتشار خبرهای مثبت در راستای احتمال توافقات بین‌المللی صورت گرفته و آزادسازی بخشی از منابع ارزی ایران، واکنش بازار ارز ثبات و کاهش نسبی در ساعات اولیه امروز بوده است که به نظر می‌رسد در روزهای آتی نیز این روند کاهشی ادامه...

دیپلماسی اقتصادی فعال، خبرهای خوش و تاثیر مثبت روی بازار ارز

بانکداری ایرانی - در پی انتشار خبرهای مثبت در راستای احتمال توافقات بین‌المللی صورت گرفته و آزادسازی بخشی از منابع ارزی ایران، واکنش بازار ارز ثبات و کاهش نسبی در ساعات اولیه امروز بوده است که به نظر می‌رسد در روزهای آتی نیز این روند کاهشی ادامه داشته باشد.

به گزارش ایسنا، طی روزهای گذشته خبرهایی از دیدار مسئولان دولت با مقامات کشورهای مختلف، احتمال برخی توافقات بین‌اللملی و البته آزادسازی بخشی از منابع ارزی بلوکه شده ایران در برخی کشورها منتشر شد که توقف رشد قیمت‌ها در بازار ارز و کاهش نرخ دلار، یورو، درهم و سایر ارزها را در پی داشت.
محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی ایران در سفری به واشنگتن با جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول دیدار کم سابقه‌ای داشت و درباره موضوعات مختلف با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

فرزین در جریان این سفرش خبر از دسترسی ایران به حق برداشت ۶.۷ میلیارد دلاری خود خبر داده بود؛ همچنین سفر اخیر سلطان عمان به تهران و دیدار و گفت‌وگو با مسئولان عالی رتبه ایران نیز در همین راستا و ایجاد آرامش در بازار ارزیابی می‌شود.

همه این اخبار مثبت و به ویژه دیپلماسی فعال اقتصادی دولت در کنار شتاب گرفتن تولید، سبب شد، روند رشد قیمت ارز در بازار آزاد متوقف شده و حتی روند کاهشی نسبت به روزها و هفته گذشته، پیدا کند. به گونه‌ای که امروز هر دلار آمریکا تا کمتر از ۵۱ هزار تومان نیز کاهش یافت. یورو به کمتر از ۵۴ هزار و ۵۰۰ تومان رسید و درهم نیز تا ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان فروخته شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها