اجرای طرح های اضطراری مبارزه با تنش آبی در استان کرمان


اجرای طرح های اضطراری مبارزه با تنش آبی در استان کرمان

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان؛ گفت: در شهر کرمان هزار و ۳۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب وجود دارد و در اوج مصرف نیاز آبی ۳ هزار و ۳۵۳ لیتر بر ثانیه است و در شهرهایی که با تنش آبی مواجه هستند، طرح های اضطراری در دست اجراست.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ علیرضا عبدیان در جلسه تنش اضطراری که به صورت ویدئو کنفرانسی با مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برگزار شد، اظهار داشت: در شهر کرمان هزار و ۳۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب وجود دارد و در اوج مصرف نیاز آبی ۳ هزار و ۳۵۳ لیتر بر ثانیه است.
وی افزود: ۵ شهر کرمان، رفسنجان، سیرجان ، زرند و بم دارای تنش آبی هستند؛ که طرح های اضطراری برای رفع مشکل آنها در حال انجام است و در صورت تامین اعتبار به اتمام می رسند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان ادامه داد: برای رفع تنش آبی در شهر کرمان حفر و تجهیز ۸ حلقه چاه برنامه ریزی شده و تا کنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و اجرای کامل آن نیازمند تامین اعتبار است.

عبدیان تصریح کرد: در شهر رفسنجان ۲ حلقه چاه حفر و تجهیز شده و تا ۱۰ روز آینده وارد مدار بهره برداری می شود و با مدیریت توزیع و فشار آب مشکل کم آبی در تابستان رفع می شود؛ اما مخازن این شهر نیازمند تامین اعتبار هستند.

عبدیان بیان کرد: طرح های اضطراری در زرند به خوبی اجرا شده و ۳ حلقه چاه حفر و تجهیز شده و ایستگاه پمپاژ و مخزن ۱۰۰۰ تکمیل شده است و در شهر سیرجان به دلیل کاهش بارندگی سطح آب در سد تنگوئیه افت داشته که برای ساکنان مشکلاتی را به وجود آورده که برای رفع آن حفر و تجهیز ۵ حلقه چاه آغاز شده و ایستگاه پمپاژ ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم تا پایان خرداد ماه به اتمام برسد.

وی بر تامین اعتبار برای اجرای کامل طرح های آبرسانی اضطراری در استان تاکید و خاطرنشان کرد: برای رفع تنش آبی در شهر بم نیز یک کیلومتر خط انتقال انجام شده و تا پایان خرداد ماه ۱ حلقه چاه حفر و تجهیز و وارد مدار می شود.

شرکت آب و فاضلاب استان کرمان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این بازیگر دنیای شیرین بعد از 27 سال الان چه شکلی شده؟+ بیوگرافی اشکان اشتیاق