زنجانرود وضعیت خوبی ندارد/ صدور فرصت قضایی یک ساله در رفع پساب راشا کاسپین


زنجانرود وضعیت خوبی ندارد/ صدور فرصت قضایی یک ساله در رفع پساب راشا کاسپین

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان، با بیان اینکه زنجانرود از نظر استانداردهای تعریف شده برای رودخانه ها در وضعیت بد قرار دارد، گفت: آب طبیعی در زنجانرود نداریم و اکثرا صنعتی و آب های سطحی جنوب شهر بوده که به رودخانه وارد می شود، بنابراین این رودخانه نمیتواند وضعیت خوبی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، محمدرضا یافتیان ظهر روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان در منطقه حفاظت شده سهرین در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری سلامت،در خصوص آخرین وضعیت زنجانرود و استاندارد سازی خروجی شرکت راشا کاسپین گفت: زنجانرود از نظر استانداردهای تعریف شده برای رودخانه ها در وضعیت بد قرار دارد.

وی با بیان اینکه آب های طبیعی در زنجانرود نداریم خاطر نشان کرد: آب موجود در فصول غیر بارندگی در این منطقه تقریبا یا صنعتی است و یا آب های حاصل از جذب آب های جنوب شهر زنجان و آب های سطحی منازل مستقر در جنوب شهر بوده که به رودخانه وارد می شود، است که با این اوصاف این رودخانه نمیتواند وضعیت خوبی داشته باشد چرا که آب طبیعی را ندارد.

فرصت قضایی یک ساله برای رفع خروجی فاضلاب راشا کاسپین صادر شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه شرکت راشا کاسپین در روز ۴ هزار متر مکعب در روز فاضلاب تولید میکند که حجم نسبتا بالایی است، افزود: در این راستا پیگیری های ارشادی و برخورد های قضایی صورت گرفته است که طی پیگیری ها میزان آلایندگی شرکت به شدت کاهش یافته است.

یافتیان با بیان اینکه برای رسیدن به منابع پذیرنده طبیعی به COD لازم (میزان اکسیژن خواهی شیمیایی فاضلاب) حداقل باید به زیر ۱۰۰ برسد که تا قابلیت رها شدن به منابع طبیعی را داشته باشد، اظهار کرد: طی شکایت صورت گرفته محیط زیست از شرکت راشا کاسپین در رای دادگاه فرصت یک ساله داده شده است تا COD را به زیر ۱۰۰ برسانند.

وی خاطر نشان کرد: طی پیگیری های صورت گرفته این شرکت قول شش ماهه در این خصوص را داده و با شرکت تخصصی خارجی نیز برای مشکل تصفیه خانه شرکت قرارداد منقعد کرده است.

این مسئول در ادامه با اشاره به اقدام خوب شهرداری زنجان در لای روبی و ساماندهی زنجانرود گفت: امیدواریم آب منطقه ای همکاری لازم را داشته و منطقه لای روبی شود چرا که دیگر امکان جمع آوری زباله توسط گروه های محیط زیستی و بصورت دستی نیست و نیازمند ماشین آلات تخصصی است.

انتهای پیام/ نوری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت