طرز تهیه کمپوت آلو خانگی و خوشمزه با روشی آسان


در این بخش طرز تهیه کمپوت آلو برای علاقه مندان قرار داده شده است که می توانید، مطالعه کنید. این کمپوت ترکیب خوشمزه ای برای کودکان است.

آلو از میوه های تابستانی خوشمزه ای است که شما می توانید در این بخش با طرز تهیه کمپوت آلو آشنا شوید. این میوه دارای انواع مختلف سیاه و زرد است که کاملا انتخاب آن به سلیقه شما بستگی دارد.

تهیه انواعی از مربا یا کمپوت های خوشمزه با آرگا کار ساده ای است. شما می توانید در لینک با طرز تهیه کمپوت موز و کمپوت سیب زعفرانی آشنا شوید.

طرز تهیه کمپوت آلو خانگی و خوشمزه با روشی آسان

مواد اولیه:

  • آلو: یک کیلوگرم
  • آب: به میزان لازم
  • شکر: یک دوم پیمانه

طرز تهیه کمپوت آلو:

این کمپوت را می توانید با شیوه های مختلفی تهیه کنید اما در این بخش می توانید با یکی از ساده ترین شیوه ها ان را تهیه نمایید. ابتدا باید آلوها را به خوبی از دم جدا کرده و بشویید. بعد از شست و شو درون آبکش ریخته و زمان دهید تا آبکشی شود.

طرز تهیه کمپوت آلو خانگی و خوشمزه با روشی آسان

شما برای خوش رنگ تر شدن این کمپوت می توانید از ترکیب آلوی سیاه و زرد هم استفاده کنید. حالا نوبت به پخت آلوها می رسد. برای این کار باید قابلمه ای را روی حرارت قرار دهید و آلوها را درون آن بریزید.

در این مرحله از طرز تهیه کمپوت آلو بعد از اینکه آب آلوها جوشید، می توانید مقداری شکر به آن اضافه کنید که در ابتدا میزان آن گفته شد. حالا مواد را هم زده و زمان دهید تا شکرها به خوبی در آب حل شوند و باز شده حالا کمی آب را مزه کرده و در صورت دلخواه هم می توانید، مقداری دیگر شکر اضافه کنید.

مدت زمان کافی برای جوشیدن آلوها و تهیه این کمپوت ساده خانگی تنها دقیقه است. برای این کمپوت نباید آلوها را بیش از حد له کنید. پس به مدت زمان پخت حنما توجه داشته باشید. شما بعد از پخت می توانید این کمپوت را از روی حرارت برداشته و زمان دهید تا کمی خنک شود.

طرز تهیه کمپوت آلو خانگی و خوشمزه با روشی آسان

حالا می توانید کمپوت را درون شیشه ها سرو نمایید. زمان دهید تا درب شیشه باز باشد و در این صورت هوای اضافی موجود در شیشه خارج می شود و شما می توانید یک کمپوت سالم و بدون کپک زدن داشته باشید.

این کمپوت را می توانید با ترکیبی از هل و کمی گلاب هم تهیه کنید که طعم و عطر بهتری دارد. برای این کمپوت بهتر است از مقدار کمی شکر استفاده کنید تا طعمی ملس تر داشته باشید. همچنین میزان آب کمپوت نیز نیابد بیش از حد زیاد باشد یا اینکه کم باشد. این کمپوت بهتر است با کمی شربت سرو شود.

منبع : آرگا

برچسب : انواع کمپوت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق