بهترین پاداش عید فطر همراهی با امام زمان(عج) است/ در فطر ظهور را از خدا بخواهیم


بهترین پاداش عید فطر همراهی با امام زمان(عج) است/ در فطر ظهور را از خدا بخواهیم

یک کارشناس و مولف آثار مهدوی با بیان اینکه نماز عید فطر حق امام زمان(عج) است که با خطاها و گناهان ما از ایشان سلب شده است، گفت: بزرگ‌ترین جایزه و پاداش ما در این روز همراهی با امام زمان(عج) است.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر و به منظور بررسی ارتباط این عید سعید با وجود مقدس امام زمان(عج) با حجت‌الاسلام والمسلمین «علیرضا رجالی تهرانی»، استاد حوزه و دانشگاه و صاحب آثاری همچون «یکصد پرسش و پاسخ پیرامون امام زمان(ع)»، «موعود قرآن»، «بررسی و نقد نظرات پروفسور هانری کربن درباره مهدویت» و «پیشرفت اقتصادی در عصر حکومت مهدوی، با تأکید بر روایات اسلامی» گفتگو کرده ایم که مشروح آن تقدیم حضورتان می شود:

حجت الاسلام رجالی‌تهرانی با اشاره به دعای وداع با ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: امام زین‌العابدین(ع) در فرازی از این دعا به عید فطر اشاره و بیان می کنند: «... اللَّهُمَّ إِنَّا نَتُوبُ إِلَیْکَ فِی یَوْمِ فِطْرِنَا -الَّذِی جَعَلْتَهُ لِلْمُؤْمِنِینَ عِیداً وَ سُرُوراً، وَ لِأَهْلِ مِلَّتِکَ مَجْمَعاً وَ مُحْتَشَداً ...؛ بار خدایا ما در روز فطر و روزه گشودنمان که آن را براى اهل ایمان (روز) عید و شادى و براى اهل دین خود (اسلام) روز اجتماع و گرد آمدن و روز تعاون و کمک کردن به یکدیگر قرار دادى» این تأکید بر شادی و گردهمایی ملت مسلمین نشان می دهد عید واقعی زمانی است که امت اسلام دور هم جمع شده و خدا را عبادت می کنند.

توصیه مرحوم ملکی تبریزی به منتظران

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهیدبهشتی تصریح کرد: اصل عید بر مدار نمازی است که اقامه می شود و به نوعی شکرانه در مقابل یک ماه توفیق عبودیت در ماه مبارک رمضان است. مرحوم میرزا جوادآقا ملکی تبریزی در کتاب «المراقبات» آورده است: وقتی خواستی برای نماز عید بیرون بروی که یا با امامی نماز بگزاری و یا امام جماعت شوی بر تو است که از مصیبتی که از غیبت امامت بر تو وارد شده، غافل نباشی! ... چراکه نماز عید حق خاص امام زمان(عج) و از مقامات معروفه ایشان است، پس بنگر به چه منوال گشته که این نماز به امثال تو مبدل شده است.

وی ادامه داد: تعبیر مرحوم تبریزی نکته‌ای دقیق و ظریف است که اقامه نماز عید فطر حق امام زمان(ع) است و این حق مسلم به دلیل خطاها، گناهان و اشتباهات و ظلم هایی که صورت گرفته، از حضرت حجت(عج) سلب شده است.

بهترین جایزه در عید فطر

این مولف آثار مهدوی با بیان اینکه روز عید فطر روز جایزه و پاداش گرفتن ما از خدا است، گفت: بزرگ ترین جایزه و پاداش ما در این روز همراهی با امام زمان(عج) است. چنان که ازجمله اعمال توصیه شده در عید فطر خواندن دعای ندبه است که به ما یادآوری می کند جایزه مومنان در این روز ظهور امام زمان(عج) است که با ندبه از خدا آن را طلب می کنیم.

وی تاکید کرد: بهترین پاداشی که به ما شرافت می دهد و فزونی می بخشد چنان که در قنوت نماز از خدا مسئلت می داریم، توفیق همراهی با حضرت بقیه الله الاعظم(عج) و بودن در خط حضرت(عج) است.

حجت الاسلام رجالی‌تهرانی با اشاره به دعای قنوت نماز عید فطر، بیان کرد: در این دعا خدا را اهل بخشش و جبران می خوانیم، خیلی از گرفتاری ها و مشکلات برای ما ایجاد شده که فقط خدا می تواند آنها را جبران کند، لذا وقتی مومنین گرفتار هستند و مشکلات عدیده ای برای آنها بروز کرده باشد فقط خدا می تواند جبران کند.

طلب جبران غیبت امام(ع)

وی اضافه کرد: از گرفتاری های امروز مسلمانان غیبت امام زمان(عج) است؛ ما در دعای قنوت عید فطر از خدایی که اهل جود و جبروت است و می تواند جبران گرفتاری ها و کاستی های ما را داشته باشد، بخواهیم مصیبت غیبت امام زمان(عج) را برای ما جبران کند و ظهور را نزدیک بگرداند.

مولف «موعود قرآن» با بیان اینکه قنوت نماز عید 9 بار تکرار می شود، گفت: از فرازهای دیگر این دعا درخواست صلوات بر پیامبر(ص) و آل ایشان و و ورود به خیراتی است که خدا این خاندان را به آنها وارد کرده است: تُصَلِّیَ عَلی مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ وَاَنْ تُدْخِلَنی فی کُلِّ خَیْرٍ اَدْخَلْتَ فیهِ مُحَمَّداً وَ الَ مُحَمَّدٍ و در ادامه از خدا طلب می کنیم ما را از شروری که ائمه(ع) را از آنها دور کرده ما را نیز دور کند: وَاَنْ تُخْرِجَنی مِنْ کُلِّ سُوَّءٍ اَخْرَجْتَ مِنْهُ مُحَمَّداً وَ الَ مُحَمَّدٍ.

وی با بیان اینکه امام موجود و موعود ما حضرت صاحب الزمان(عج) هستند، ابراز کرد: همه ما به عنایت ایشان توفیق عبادت می یابیم اگر در ماه مبارک رمضان به توفیق عبادت دست یافتیم به دلیل نعمت امامت و ولایت است. لذا وقتی از خدا در قنوت نماز عید فطر خیر را که به خاندان رسالت رسیده، درخواست می کنیم یعنی خدایا! آنچه را به امام زمان(عج) می دهی به ما نیز عطا و آنچه را از ایشان دور می کنی از ما نیز دور کن.

مولف «پیشرفت اقتصادی در عصر حکومت مهدوی، با تأکید بر روایات اسلامی» تأکید کرد: این پیوند بسیار عمیق بین اهل ایمان و مومنان و شیعیان با امام زمان‌شان نشان می دهد هر اتفاق خوبی همچون عید برای آنها رخ می دهد به برکت وجود مقدس امام زمان (عج) است و هر بدی که از آنها دور می شود به یُمن آن وجود مقدس است.

وی ادامه داد: سیدبن طاووس در اعمال روز عید فطر از امام باقر(ع) نقل می کند این دعا را زیاد بخوانید: «اَللَّهُمَّ افْتَحْ لَهُ فَتْحاً یَسیراً وَ انْصُرْهُ نَصْراً عَزیزاً» و نیز «اللَّهُمَّ إِنَّا نَرْغَبُ إِلَیْکَ فِی دَوْلَةٍ کَرِیمَةٍ» یعنی در عید فطر از خدا درک دولت امام زمان(عج) را طلب می کنیم. اینها همه پیوندهای میان عید سعید فطر و وجود مقدس امام عصر(عج) است. مهمترین خواسته ما در عید فطر و بهترین جایزه ای که خدا می تواند در این روز به اهل ایمان بدهد، ظهور حضرت حجت(عج) و درک دولت کریمه آن امام بزرگوار(ع) است.

حجت الاسلام رجالی تهرانی در پایان خاطرنشان کرد: دعایی نورانی از امام زمان(عج) وجود دارد که پس از نماز صبح عید این دعا را می خوانند: «اللَّهُمَّ إِنِّی تَوَجَّهْتُ إِلَیْکَ بِمُحَمَّدٍ أَمَامِی وَ عَلِیٍّ مِنْ خَلْفِی عَنْ یَمِینِی وَ أَئِمَّتِی عَنْ یَسَارِی، ... خدایا به سوى تو روى مى‌آورم به محمد(ص) پیشرویم و على(ع) از پشت سرم و از سمت راستم و امامانم از سمت چپم ...» ایشان با این دعا به ما یاد می دهند طوری عمل کنیم که در حصار و پناه نبوت، ولایت و امامت باشیم؛ ما نیز در روز عید از خدا بخواهیم به نبوت، امامت و ولایت مصون بدار که این خاندان وسیله نجات ما هستند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا