گس (gas)یا گس فی یا هزینه گس در اتریوم چیست و چرا مهم است؟


شبکه بلاک چین و ارز دیجیتال اتریوم یکی از پررونق‌ترین و معتبرترین ارزهای دیجیتال است. پس از بیت کوین، اتریوم یکی از رایج‌ترین و پرمعامله‌ترین ارزهایی بود که مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفت. علاوه بر آن، اتریوم دارای یک شبکه بلاک چین مستقل است که تمام معاملات این ارز، در آن انجام می‌شود.

ثبت و تایید این معاملات، نیازمند پرداخت هزینه‌های جانبی مانند هزینه کارمزد، هزینه انتقال دارایی، هزینه نگه‌داری وغیره است. اما به نظر شما سرمایه‌گذارانی که قصد معامله از طریق این شبکه را دارند، چگونه باید کارمزد معاملات خود را پرداخت کنند؟ گس، گس فی یا هزینه گس یکی از رایج‌ترین و البته ساده‌ترین روش‌های پرداخت هزینه‌های جانبی معاملات ارزی است. در این مقاله قصد داریم به بررسی مفهوم گس پرداخته و اهمیت‌های این شیوه پرداختی را مورد مطالعه قرار دهیم.

گس (gas)یا گس فی یا هزینه گس در اتریوم چیست و چرا مهم است؟

هزینه گس در اتریوم

پیش از هرچیز باید در ابتدا به مفهوم و ماهیت گس فی یا هزینه گس اشاره کنیم. همانطور که می‌دانید تمام معاملات ارزی برای ورود به شبکه بلاک چین نیازمند تایید هستند، درواقع کاربرانی که قصد خرید یا فروش ارز اتریوم را دارند، باید پس از توافق‌های اولیه، معامله خود را در شبکه بلاک چین به ثبت برسانند. ثبت و تایید این معامله نیازمند رعایت برخی اصول و شرایط است.

یکی از این شرایط پرداخت هزینه کارمزد یا هزینه انتقال دارایی یا هزینه ثبت تراکنش‌ها است. این هزینه‌ها گس فی یا هزینه گس (gas)نامیده می‌شود. گس فی به صورت ارز اتریوم قابل پرداخت است و کاربران می‌توانند پس از پرداخت آن، معامله خود را در شبکه بلاک چین اتریوم به ثبت برسانند.

گس فی، کارمزد تغییر یافته یا راهی برای افزایش امنیت؟

یکی از موضوعاتی که امروزه بسیاری از کاربران و سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال اتریوم با آن درگیر بوده و حتی گاهی انتقاداتی را نسبت به آن وارد کرده‌اند، بروز شیوه پرداخت گس فی بود. درواقع برخی از سرمایه‌گذاران بر این باور بودند که گس فی شیوه‌ نوینی برای دریافت کارمزدهای نجومی است و ضررهایی را برای سرمایه‌گذاران دارد.

قطعا همه ما می‌دانیم که شبکه بلاک چین اتریوم و ارز آن یکی از مهم‌ترین رکن‌های بازار ارزهای دیجیتال است. این شبکه دارای کاربران زیادی است که هرکدام از آنها روزانه معاملات زیادی در آن انجام می‌دهند. به همین سبب این شبکه باید تمام این معاملات را به درستی بررسی کنند و در نهایت به ثبت برساند. پرداخت هزینه گس یکی از شیوه‌های دسترسی به این مقصود است.

به زبان ساده‌تر، کاربری که قصد کلاهبرداری یا تقلب را داشته باشد هیچگاه با پرداخت هزینه‌ گس موافقت نمی‌کند، زیرا قصد دستیابی غیرقانونی به اتریوم را داشته و هیچ پول یا ارزی را برای انتقال دارایی پرداخت نمی‌کند. اما با بروز این شیوه تمام کاربران ملزم به پرداخت کارمزد بوده و با انجام این کار، اصالت و متقلب نبودن خود را تایید می‌کنند.

گس (gas)یا گس فی یا هزینه گس در اتریوم چیست و چرا مهم است؟

اهمیت هزینه گس در شبکه اتریوم

هر شبکه بلاک چین برای حفظ معاملات خود و عدم دسترسی کلاهبرداران به آن، نیازمند ماینرهای مختلفی است که امنیت شبکه را افزایش دهند. میزان اهمیت گس فی دقیقا همینجا مشخص می‌شود. ماینرهایی که در شبکه بلاک چین حضور دارند امنیت معاملات و حل معادلات پیچیده را به صورت رایگان انجام نمی‌دهند، بلکه برای انجام این فعالیت‌ها هزینه‌هایی را دریافت می‌کنند. این هزینه‌ها از طریق گس فی پرداخت می‌شود.

درواقع اگر شبکه هزینه گس را به ماینرها پرداخت نکند، این اجزا کار خود را به درستی انجام نمی‌دهند، در نتیجه میزان امنیت شبکه بلاک چین کاهش یافته و تمامی معادلاتی که از سوی شبکه و برای ثبت خرید و فروش‌های ارزی ارسال شده، بی‌نتیجه باقی می‌ماند. به همین دلیل شبکه بلاک چین باید هزینه گس را به ماینرهای خود پرداخت کند. هرچقدر که میزان هزینه‌های پرداختی شبکه به ماینرها بیشتر باشد، این اجزا کار خود را بهتر و سریع‌تر انجام می‌دهند.

میزان هزینه گس

تعیین نرخ یا میزان دقیق هزینه گس امری است که کاملا مرتبط با سرمایه‌گذار است. درواقع سرمایه‌گذار خودش تعیین کننده این امر بوده و می‌تواند هر قیمتی که دوست دارد را برای انتقال دارایی خود انتخاب کند. این مبلغ معمولا بین ۲۱ تا 00000002/0 اتر متغیر است. نکته دیگری که درمورد میزان هزینه‌های گس وجود دار داین است که هرچقدر میزان گس فی پرداخت شده توسط کاربر بیشتر باشد، معامله زودتر به ثبت خواهد رسید.

آیا می توان هزینه های گس را دور زد!؟

به نظر شما پاسخ درست درمورد سوال بالا چیست؟ خب، قطعا خیر. از آنجایی که امروزه اشخاص زیادی در عرصه ارزهای دیجیتال فعالیت دارند، با خود گمان می‌کنند که می‌توان از طریق راه‌های مختلف، هزینه‌ گس را پرداخت نکرد یا اصطلاحا آن را دور زد! اما این تفکر یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات این اشخاص است.

تصور کنید می‌خواهید ماشین خود را روشن کنید، ماشین برای روشنایی و حرکت نیازمند بنزین است، درواقع شما باید برای حرکت آن، میزان مشخصی از بنزین را در باک ماشین بریزید و سپس آن را روشن کنید. موضوع درمورد هزینه‌های گس هم دقیقا همین است. شما برای انتقال دارایی یا ثبت معاملات خود نیازمند یک نیروی محرک هستید، هزینه گس این نیروی محرک بوده و می‌تواند در کمترین زمان دارایی شما را منتقل کرده یا خرید و فروش‌های شما را به ثبت برساند.

پس اگر کسی تصور کند که می‌تواند با عدم پرداخت هزینه‌ گس، معاملات خود را به ثبت رسانده یا دارایی خود را انتقال دهد سخت در اشتباه است، زیرا در صورت عدم موجود کافی در کیف پول دیجیتال یا عدم استفاده از دارایی اتر در زمان پرداخت هزینه گس، معامله به صورت خودکار لغو خواهد شد.

گس (gas)یا گس فی یا هزینه گس در اتریوم چیست و چرا مهم است؟

خرید اتریوم

از آنجایی که صرافی‌های خارجی کاربران ایرانی را به دلیل قوانین و تحریم‌های وضع شده پشتیبانی نمی‌کنند، این کاربران باید برای انجام معاملات ارزی خود به سراغ صرافی‌های ایرانی بروند. اما باید به دنبال صرافی‌هایی باشند که از اعتبار بالایی برخوردار هستند و سابقه خوبی در عرصه انجام معاملات ارزی دارند.

کاربران این بازار می‌توانند از طریق صرافی‌های معتبر ایرانی، معاملات ارزی خود را با امنیت کامل انجام دهند. همچنین می‌توانند از شیوه‌های خرید اتریوم در ایران یا چگونگی استفاده و پرداخت هزینه گس در اتریوم مطلع شده و دارایی خود را به درستی انتقال دهند.

یکی دیگر از مزیت‌های صرافی‌های ایرانی ارائه مشاوره‌های پیش از معامله است. به زبان ساده‌تر کاربران تازه‌کار می‌توانند با مراجعه به این صرافی‌ها بسیاری از سوالات یا دغدغه‌های خود مانند نحوه ورود به این بازار، چگونگی ایجاد کیف پول مناسب، خرید بیت کوین بدون احراز هویت یا اصلا چگونگی انجام فرایند احراز هویت را به درستی فرا گیرند. پیگیری این مشاوره‌ها به آنها در انجام یک معامله پرسود کمک فراوانی می‌کند.

کلام پایانی

بازار ارزهای دیجیتال یکی از هیجان‌انگیز‌ترین و جالب‌ترین بازارهای اقتصادی است که می‌تواند اتفاقات بزرگی را برای کاربران خود رقم بزند. البته به شرطی که سرمایه‌گذاران آن با اطلاعات و هوش کافی به آن ورود کرده و از قابلیت‌هایی که دارد استفاده کنند. از آنجایی که این بازار برای رشد نیازمند سرمایه‌گذاران بزرگ است، قابلیت‌های مناسبی را هم به کاربرانش ارائه می‌دهد. پس کاربران و سرمایه‌گذاران این بازار می‌توانند با انتخاب شیوه‌های درست و اصولی، سودهای چشمگیری را برای خود به ارمغان بیاورند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا