شاخص بورس منفی شد


شاخص بورس منفی شد

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه، ۱۷ خرداد ماه) با یک هزار و ۱۰۰ واحد کاهش در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۸۸ هزار واحدی قرار گرفت.

شاخص بورس منفی شد

به گزارش ایران اکونومیست، شاخص هم‌وزن با ۲۳۱ واحد افزایش به ۷۷۶ هزار و ۶۴۶ واحد و شاخص قیمت با ۱۳۵ واحد رشد به ۴۵۳ هزار و ۴۸۸ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۹ میلیارد و ۲۲۴ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۶ هزار و ۸۰۵ میلیارد ریال معامله شد.

شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۱۵۶ واحد، نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۵۵۲ واحد، پتروشیمی پارس (وپارس) با ۴۵۴ واحد، داروپخش (وپخش) با ۴۳۴ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۹۲۵ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۶۹۴ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۵۲۹ واحد و بانک صادرات (وبصادر) با ۵۲۴ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، پرداخت الکترونیک (پی‌باد)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، بانک تجارت (وتجارت)، بانک ملت (وبملت)، ایران‌خودرو (خودرو)، سایپا (خساپا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز ۱۹ واحد افزایش داشت و به ۲۸ هزار و ۹۶۳ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۹ میلیارد و ۵۷۶ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۴۰۲ هزار و ۷۷۱ نوبت بود.

بیمه پاسارگاد (بپاس)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، صنایع مادیران (مادیرا) و بانک سامان (بساما) بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، سرمایه‌گذاری صبا تامین (صبا) و پتروشیمی زاگرس (زاگرس) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 9 فروردین 1403