دورکاری از اختیارات دستگاه‌های اجرایی است


دورکاری از اختیارات دستگاه‌های اجرایی است

رئیس سازمان اداری و استخدامی با اشاره به تغییر ساعات کاری کارمندان گفت: ۴۴ ساعت کار تکلیف قانونی است و پیشنهاد ما این بود که بعد از ساعت ۱۲ دستگاه‌هایی که در تهران هستند، به صورت دورکاری باشند.

دورکاری از اختیارات دستگاه‌های اجرایی است

به گزارش راهبرد معاصر؛ میثم لطیفی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دورکاری توسط هیئت تطبیق مجلس رد شد؛ اما همچنان پیشنهاد ما پابرجا است، چرا که این از اختیارات دستگاه‌های اجرایی است.

وی افزود: در دستگاه‌هایی که امکان دورکاری وجود دارد، توصیه اکید می‌شود که به مسئله انرژی توجه کنند و ادارات را در صورت امکان تعطیل کنند تا دستگاه‌های سرمایشی از ساعت 12 به بعد خاموش شوند تا درباره موضوع انرژی تدبیر کنیم.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور درباره تعطیلی روزهای جمعه و شنبه با توجه به تصویب کلیات آن در مجلس، گفت: مدت‌ها پیش لایحه‌ای را به مجلس ارائه کرده بودیم که به‌ تازگی در کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح شده است. طبق این لایحه ساعت کارکنان از 44 ساعت به 42 ساعت و 30 دقیقه کاهش پیدا می‌کند و برای شهرستان‌هایی غیر از تهران که روزهای پنجشنبه تعطیل نیست، ایام کاری 5 روز هفته باشد و روز آخر هفته در دستگاه‌هایی که امکان دارند، تعطیل باشد.

لطیفی با اشاره به اینکه برای این موضوع منع قانونی داریم، یادآور شد: اکنون بحث درباره این موضوع که این تعطیلی روز پنجشنبه یا شنبه باشد در حال کار مطالعاتی هستیم./ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا