افزایش حضور نظامی ایران در نزدیکی مرز اقلیم کردستان عراق


افزایش حضور نظامی ایران در نزدیکی مرز اقلیم کردستان عراق

منابع عربی ادعا کردند ایران حضور نظامی خود را در نزدیکی مرز اقلیم کردستان عراق در واکنش به تحرک‌های تروریستی افزایش داده است.

افزایش حضور نظامی ایران در نزدیکی مرز اقلیم کردستان عراق

به گزارش راهبرد معاصر، سه منبع در اقلیم کردستان عراق ادعا کردند که سپاه پاسداران ایران، حضور خود در برخی مناطق مرزی ایران با این اقلیم در مجاورت استان سلیمانیه را تقویت کرده است.

به گزارش العربی الجدید، این منابع مدعی شدند سپاه ایران حضور نظامی خود را از پنجشنبه گذشته در نزدیکی مرز اقلیم کردستان افزایش داده است. تقویت حضور نظامی ایران در مرزهایش با اقلیم کردستان، یک هفته پس از سفر قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق به تهران با حضور مقاماتی از اربیل انجام شده است.

بنابر گزارش منابع عربی، افزایش حضور نظامی ایران با توجه به نگرانی کشورمان از فعالیت‌های گروه‌های تروریستی در اقلیم کردستان انجام شده است. تاکنون هیچگونه واکنش رسمی به تقویت حضور نظامی ایران در نزدیکی مرزهای اقلیم کردستان عراق صورت نگرفته اما به ادعای برخی منابع، این مساله به شکست تلاش های مقامات اقلیم و دولت عراق در متقاعد کردن ایرانی‌ها با اقدامات اخیر خود در مرزها اشاره می‌کند.

آرام محمد، از افسران پیشمرگه ادعا کرده که تروریست‌های حاضر در اقلیم کردستان متعهد به عدم تجاوز به مرزهای داخل ایران و عدم فعالیت علیه ایران شدند!

ماه گذشته، محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه ایران با اشاره به اقدامات برخی گروهک‌های تروریستی در مرزهای غربی کشورمان اعلام کرد: توافق‌نامه‌ای با دولت عراق صورت گرفته و آنها متعهد شدند که ‌گروهک‌های تروریستی را خلع سلاح و از کشورشان ‌بیرون کنند. ما منتظریم تا دولت عراق به تعهدات خود عمل کنند و به آنان فرصتی داده‌ایم در غیر این صورت و اگر اتفاقی نیفتد، حملات سپاه (به تروریست‌ها) ادامه‌ خواهد داشت./ باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شگفتانه جذاب برای روزبه چشمی