دستور رئیس جمهور برای رفع دغدغه‌های حوزه سلامت


دستور رئیس جمهور برای رفع دغدغه‌های حوزه سلامت

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: توجه شخص رئیس جمهور به حوزه سلامت یک توجه جدی بوده و برای رفع دغدغه‌ها در این حوزه دستور پیگیری هم صادر شده است.

دستور رئیس جمهور برای رفع دغدغه‌های حوزه سلامت

به گزارش راهبرد معاصر، محمد رئیس زاده، رئیس سازمان نظام پزشکی در مراسم افتتاحیه دوازدهمین همایش داروسازی بالینی ایران که از صبح امروز در سالن همایش‌های رازی در حال برگزاری است، اظهار داشت: صنعت داروسازی در کشور ما رشد شگرفی داشته است اما با توجه به پیشرفت‌های بالا، باز هم با معضل دارو مواجه هستیم.

وی از توجه رئیس جمهور برای تامین دارو خبر داد و افزود: توجه شخص رئیس جمهور به حوزه سلامت یک توجه جدی است که برای رفع دغدغه‌ها در این حوزه دستور پیگیری داده‌اند.

رئیس سازمان نظام پزشکی ادامه داد: بحث داروسازی بالینی بحث جدی است که در کشور ما آنگونه که باید جایگاه ندارد و جایگاه داروسازی بالینی در کشور پایین است. هدف ما از صنعت عظیم دارو درمان و مداوای بیمار است که باید جدی دیده شود.

رئیس زاده گفت: شرکت های بیمه گر یا تولیت سلامت باید حجم عظیم دارو را محاسبه کنند که درست تجویز شود، همچنین تداخلات دارویی و اثرات سو آن را بررسی کند.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت جایگاه داروسازان بالینی در کشور، ادامه داد: جایگاه قانونی داروسازی بالینی باید نهادینه و تقویت شود ما نیز در این باره آمادگی همکاری کامل داریم.

رئیس سازمان نظام پزشکی عنوان کرد: در کنار مدیریت بحث دارو، باید بحث های تخصصی دارو را نیز دنبال کرد که این بار علمی بزرگ بر دوش داروسازان بالینی است.

دوازدهمین همایش داروسازی بالینی از امروز ۱۷ خرداد به مدت ۳ روز در سالن همایش رازی برگزار می شود./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد