دیدار وزیر خارجه برونئی با امیرعبداللهیان


دیدار وزیر خارجه برونئی با امیرعبداللهیان

وزیر خارجه برونئی دارالسلام امروز در تهران با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

دیدار وزیر خارجه برونئی با امیرعبداللهیان

به گزارش راهبرد معاصر، «داتو اریوان پهین یوسف» وزیر خارجه برونئی دارالسلام که در پاسخ به دعوت همتای خود به تهران سفر کرده، ظهر امروز (چهارشنبه) ۱۷ خرداد ماه با حضور در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و درباره موضوعات مورد علاقه دو طرف از جمله مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

در این دیدار حمیرا ریگی سفیر ایران در برونئی دارالسلام نیز حضور داشت.

وزرای خارجه دو کشور مهر ۱۴۰۱ در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک نیز با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کرده بودند.

حسین امیرعبداللهیان در دیدار همتای خود در نیویورک گفته بود که جمهوری اسلامی ایران از توسعه مناسبات دوجانبه با برونئی استقبال می‌کند.

وزیر خارجه برونئی نیز در این ملاقات با استقبال از افزایش همکاری‌ها در سطوح مختلف با ایران و ابراز امیدواری نسبت به افزایش دیدارها و تبادل هیأت‌ها ، تأکید کرد که همکاری‌ دو کشور در مجامع بین‌المللی ادامه یابد.

امیرعبداللهیان و «داتو اریوان یوسف» وزیر امور خارجه برونئی دارالسلام همچنین اردیبهشت ۱۴۰۱ تلفنی گفت‌وگو کردند. وزیر امور خارجه ایران ضمن ابراز امیدواری نسبت به سفر وزیر خارجه برونئی به تهران،گفت که جمهوری اسلامی ایران از توسعه روابط با برونئی دارالسلام استقبال می‌کند.وزیر خارجه برونئی نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با استقبال از افزایش روابط در سطوح و زمینه‌های مختلف با ایران و ابراز امیدواری برای سفر به تهران، خواستار برگزاری نشست کمیته فنی دو کشور در برونئی شد و تأکید کرد: همکاری‌های دو کشور در سازمان همکاری اسلامی و سازمان ملل متحد باید ادامه داشته باشد./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!