اجرای رزمایش «جهاد خدمت» بسیج به مناسبت هفته جهادکشاورزی


اجرای رزمایش «جهاد خدمت» بسیج به مناسبت هفته جهادکشاورزی

فرمانده بسیج وزارت جهاد کشاورزی از خدمات‌رسانی گروه‌های جهادی بسیج به مناطق محروم روستایی و عشایری استان‌های مختلف کشور، هم‌زمان با فرا رسیدن هفته جهاد کشاورزی خبرداد.

اجرای رزمایش «جهاد خدمت» بسیج به مناسبت هفته جهادکشاورزی

به گزارش روز چهارشنبه ایران اکونومیست از وزارت جهاد کشاورزی، «مهرداد پاکار» افزود: در آستانه فرا رسیدن هفته پربرکت جهاد کشاورزی، گروه‌های جهادی بسیج وزارت جهاد کشاورزی با کمک جوانان مصمم، ضمن حضور در مناطق محروم روستایی و عشایری استان‌های مختلف کشور به مردم این مناطق خدمت‌رسانی می‌کنند.

فرمانده بسیج وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که گروه‌های جهادی پزشکی و دامپزشکی به‌ منظور خدمات‌رسانی به محرومان از تاریخ ۱۱ تا ۲۷ خرداد در این مناطق مستقر هستند، تصریح‌کرد: طبق برنامه بیش از ۲ هزار رأس دام زیر پوشش خدمات جهاد دامپزشکی قرار می‌گیرد.

وی بر ضرورت افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی تأکید کرد و گفت: بدین منظور با به‌کارگیری گروه‌های آموزش و ترویج کشاورزی، کارگاه‌های آموزشی برای کشاورزان در مناطق مورد نظر راه‌اندازی شده است.

پاکار، با اشاره به اینکه طرح خدمت‌رسانی به مناطق محروم از استان گیلان آغاز شده است، ادامه‌داد: ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره به ۳۰۰ نفر، انجام معاینات پزشکی به یک‌هزار نفر و دندانپزشکی به ۴۰۰ نفر در قالب ۱۰ تیم متشکل از ۴۰ پزشک متخصص از نخبگان داخل و خارج از کشور در شاخه‌های دندانپزشک، پزشک عمومی، اطفال، مامایی، گفتار درمانی، زنان، غربالگری، مشاوره، روانشناسی و دامپزشکی، از دیگر اقدامات گروه‌های جهادی اعزام شده به مناطق محروم استان گیلان است.

وی به بیان گزارشی از اقدامات معاونت سازندگی مرکز بسیج وزارت جهاد کشاورزی در یک سال گذشته پرداخت و خاطرنشان‌کرد: فعالیت‌های معاونت سازندگی مرکز بسیج در پنج حوزه سلامت، مدیریت بحران، آموزش و ترویج، عمران و معیشت سازماندهی می‌شود.

به گفته این مسوول، امدادرسانی در بحران‌هایی مانند سیل شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه، خدمت‌رسانی در زلزله بندرلنگه هرمزگان با توزیع ۲۵ هزار بسته معیشتی در میان روستاییان و آسیب دیدگان از زلزله، مبارزه با آفت پروانه سفید بلوط خوار در جنگل‌های زاگرس و آفت سوسک سرخرطومی در نخلستان‌های جنوب، اهدای جهیزیه و توزیع بسته‌های کمک معیشتی در میان کشاورزان نیازمند، ساخت سکوی عشایر، احداث جاده بین مزارع، لوله کشی آب روستایی و کشاورزی و آبخیزداری، از جمله اقدامات این معاونت است.

فرمانده بسیج وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به زلزله اخیر شهرستان خوی، گفت: با اعزام هفت گروه جهادی برای حفاظت از دام عشایر و روستاییان این مناطق در برابر سرما و خطر تلف شدن دام‌ها، نزدیک به ۵۰ هزار مترمربع سرپناه موقت دام در یک هفته احداث و با ایجاد هفت ایستگاه پذیرایی، سه‌هزار بسته غذایی و پنج‌هزار پرس غذای گرم در بین مردم توزیع شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت