راهکارهای خرید ارزان بلیط مشهد شیراز


تمام علاقه‌مندان به تاریخ دوست دارند به شیراز سفر کنند. باغ‌های شیراز در فصل بهار از همیشه چشم‌نوازتر است و برای عاشقان شعر چه جایی بهتر از آرامگاه حافظ و سعدی می‌تواند باشد؟ در نهایت بازدید از تخت ‌جمشید شما را به قرن‌های دور می‌برد زمانی که...

تمام علاقه‌مندان به تاریخ دوست دارند به شیراز سفر کنند. باغ‌های شیراز در فصل بهار از همیشه چشم‌نوازتر است و برای عاشقان شعر چه جایی بهتر از آرامگاه حافظ و سعدی می‌تواند باشد؟ در نهایت بازدید از تخت ‌جمشید شما را به قرن‌های دور می‌برد زمانی که امپراطوری هخامنشیان قدرت و عظمت کم‌نظیری داشت. همه‌ی این دیدنی‌ها و جاذبه‌ها، شیراز را به مقصدی فراموش‌نشدنی تبدیل می‌کند؛ بنابراین ممکن است خرید ارزان‌تر بلیط مشهد شیراز از دغدغه‌های شما هم باشد. در ادامه با راهکارهای خرید بلیط اقتصادی آشنا می‌شوید.

راهکارهای خرید ارزان بلیط مشهد شیراز

داشتن انعطاف زمانی

اگر شما در انتخاب زمان سفرتان انعطاف دارید، به‌جای آخر هفته‌ها که متقاضی پرواز بیشتر است، باید وسط هفته، مثلا روزهای دوشنبه یا سه‌شنبه را برای سفر انتخاب کنید. اگر در تعطیلات نوروز یا تعطیلات رسمی به سفر بروید، دیگر نمی‌توانید از مزایای بلیط ارزان استفاده کنید. شاید باغ ارم و باغ‌های معروف دیگر شیراز در فصل زمستان آن سرسبزی و شادابی بهار را نداشته باشد؛ اما حافظیه و آرامگاه سعدی همیشه پر از هیجان و انرژی است و اگر آخر هفته‌ها به آن‌جا بروید با جمعیت زیادی مواجه می‌شوید. مسافرت در زمستان، هم ارزان‌تر است و هم در آرامش بیشتری می‌توانید از جاذبه‌ها و دیدنی‌های مختلف دیدن کنید. بازدید از تخت ‌جمشید به دو تا سه ساعت زمان نیاز دارد و بهتر است بازدید خود را عصرها و در هوای خنک‌تر انجام دهید.

تفاوت قیمت در شرکت‌های مختلف هواپیمایی

پرواز مشهد شیراز یک پرواز داخلی بوده و زمان آن حدود یک ساعت و نیم است. اگر به دنبال بلیط اقتصادی هستید، بهتر است از ایرلاین‌های ارزان‌تر خرید کنید. نکته‌ی دیگر ساعت پرواز است، معمولا صبح زود قیمت بلیت ارزان‌تر بوده و همچنین فرودگاه خلوت‌تر است، پس روند تحویل بار و عبور از گیت سریع‌تر خواهد بود. کلاس‌های مختلف پرواز هم در قیمت بلیط تأثیرگذار است. اگر بلیط ارزان‌تر می‌خواهید باید بلیط های اکونومی را انتخاب کنید.

تاثیر زمان خرید در قیمت بلیط

اگر می‌خواهید هنگام تعطیلات رسمی به شیراز سفری داشته باشید، بهتر است در اولین فرصت بلیط خود را خریداری کنید؛ چراکه به دلیل تقاضای زیاد ممکن است نتوانید در آن تاریخ بلیط بخرید. گاهی اوقات شرکت‌های هواپیمایی برای اینکه پروازهای خود را سریع‌تر پر کنند به کسانی که زودتر بلیط خریداری کنند، تخفیف می‌دهند. مثلا اگر می‌خواهید زمان تولد امام رضا یا اربعین در حرم باشید باید از ماه‌ها قبل بلیط خود را رزرو و در این تاریخ‌ها نمی‌توانید از بلیط‌های لحظه آخری استفاده کنید. اما اگر تاریخ خاصی را در نظر ندارید، پس صبر کنید تا از بلیط‌های چارتری استفاده کرده و با این کار در هزینه‌ی سفر خود صرفه‌جویی کنید. در اردیبهشت تقاضا برای بلیط هواپیما کمتر است؛ چون گردشگران در ماه فروردین و در تعطیلات به مسافرت رفته‌اند. پس با خرید بلیط مشهد شیراز در اردیبهشت، نه‌تنها در قیمت خرید صرفه‌جویی می‌کنید؛ بلکه از فضای سرسبز و بوی دل‌پذیر بهارنارنج هم بهره‌مند می‌شوید. بسیاری افراد همیشه ترجیح می‌دهند در تعطیلات رسمی در خانه بمانند و در زمان‌های خلوت‌تر به سفر بروند.

راهکارهای خرید ارزان بلیط مشهد شیراز

در سایت‌های خرید و فروش بلیط عضو شوید

سایت‌های مختلف دارای خبرنامه هستند و با عضویت در آن‌ها بلیط‌های لحظه آخری و تغییرات قیمتی برای شما ارسال می‌شود. شما زودتر از دیگران از این تخفیف‌ها یا فروش‌های فوری مطلع شده و در نتیجه هزینه‌ی پروازتان کاسته می‌شود.

فرودگاه‌های مختلف را در نظر بگیرید

هنگام خرید بلیط به فرودگاه‌های مختلف هم توجه کنید؛ چون ممکن است قیمت دو فرودگاه در یک شهر و یا شهرهای نزدیک با یکدیگر تفاوت داشته باشند. پروازهای مستقیم و غیر مستقیم هم اختلاف قیمت دارند و بهتر است هنگام خرید بلیط، آن را در نظر بگیرید تا بلیط مناسب‌تری خریداری کنید.

رقابت بر سر صندلی‌های هواپیما

شهرهای شیراز و مشهد از شهرهای پرمتقاضی هستند و هر ساله به‌ویژه در تعطیلات رسمی مسافران زیادی به این شهرها پرواز می‌کنند. به علت تقاضای زیاد در این شهرها، ممکن است بعضی ایرلاین‌ها برای جذب مشتریان تخفیف بیشتری اعمال کنند تا انحصار آن پرواز را به‌دست آورند؛ بنابراین گاهی رقابت شرکت‌های مختلف برای مسافران سودمند خواهد بود. آژانس‌های مسافرتی هم در زمان اوج سفر و روزهای پرمتقاضی اقدام به خرید بلیط بیشتر می‌کنند که بر قیمت بلیط ها تأثیرگذار است. یادتان باشد که در بلیط های سیستمی قیمت بلیط بزرگسال و کودک متفاوت است؛ اما در بلیط چارتری بین بلیط کودک و بزرگسال تفاوت قیمتی وجود ندارد. خرید بلیط سیستمی هنگامی که با کودک سفر می‌کنید ممکن است ارزان‌تر از بلیط چارتری باشد.

راهکارهای خرید ارزان بلیط مشهد شیراز

بلیط ارزان هواپیما را از فلای تودی بخرید

اگر شما هم دلتان برای سفر تنگ شده و دوست دارید برای راحتی بیشتر به‌جای استفاده از خودرو‌ی شخصی از هواپیما برای سفر استفاده کنید به سایت فلای تودی بروید. نیازی به بررسی ایرلاین‌های مختلف نیست، در سایت فلای تودی مبدا و مقصد خود را وارد کنید تا در کمتر از یک دقیقه گزینه‌های مختلف پرواز به شما نشان داده شود. عواملی چون تقاضا، کلاس پرواز، خدمات ایرلاین و ساعت پرواز در قیمت بلیط تأثیرگذار است. اگر قصد سفر به شیراز یا مشهد را دارید بلیط مشهد شیراز را در سایت فلای تودی جست‌وجو تا در کوتاه‌ترین زمان، ارزان‌ترین بلیط سفر را خریداری کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | اولین تصاویر از تفنگ تیرانداز ماهر Microwave در جنگ اوکراین