انجام بیش از 2000 بازدید در هفته ملی بدون دخانیات


انجام بیش از 2000 بازدید در هفته ملی بدون دخانیات

رییس گروه سلامت محیط معاونت بهداشت دانشگاه از انجام بیش از دو هزار بازدید توسط بازرسان بهداشت محیط دانشگاه در هفته بدون دخانیات خبر داد.

به گزارش بهداشت نیوز، مهندس مجید تاجیک ضمن تشریح عملکرد واحدهای تابعه این معاونت در هفته ملی بدون دخانیات خاطرنشان کرد: فعالیت‌های گروه سلامت محیط معاونت بهداشت صرفا مربوط به هفته بدون دخانیات نمی‌شود و در تمام طول سال تداوم دارد.

وی دخانیات را یکی از چالش‌های عمده سلامت عمومی عنوان کرد و به شعار هفته ملی بدون دخانیات(حفظ سلامت مردم با ممنوعیت جامع تبلیغات دخانیات) و روز جهانی بدون دخانیات (مردم به غذا نیاز دارند نه به دخانیات) اشاره کرد.

مهندس تاجیک یادآور شد که در این هفته ملی سعی شد با تشدید فعالیت‌ها و برگزاری برنامه‌های نمادین گام موثری در راستای افزایش آگاهی مردم نسبت به مضرات مصرف دخانیات و حقوق آنان در این زمینه برداشته شود.

رییس گروه سلامت محیط معاونت بهداشت از انجام بیش از دو هزار بازدید توسط بازرسان بهداشت محیط دانشگاه و 83 بازرسی‌ مشترک با سازمان‌ها و ادارات در هفته ملی بدون دخانیات خبر داد.

به گفته وی بازدیدهای مذکور منجر به صدور 534 اخطار، پلمب 77 واحد صنفی و معرفی متخلفان بهداشتی به مراجع قضایی شد.

وی خاطرنشان کرد اخطارهای مذکور به دلیل عرضه قلیان در اماکن و مراکز، عدم رعایت ممنوعیت تبلیغات دخانی و نداشتن مجوز عاملیت فروش دخانیات صادر شده است.

مهندس تاجیک برگزای 146جلسه آموزشی حضوری یا مجازی برای کارگاه‌ها، کارخانجات، مراکز کارگری، مدارس، مهدکودک و ادارات را از جمله اقدامات صورت گرفته در هفته ملی بدون دخانیات برشمرد.

وی یادآور شد که در این جلسات آموزشی حدود شش هزار نفر آموزش‌های لازم در خصوص کنترل و مضرات مصرف مواد دخانی، اثرات سوء تبلیغات دخانیات، مواجهه با دود دست دوم، اهمیت ترک دخانیات و حفظ سلامت جامعه و محیط زیست را دریافت کردند.

مهندس تاجیک همچنین با اشاره به انجام تبلیغات محیطی در این راستا از نصب سه هزار و 380 بنر و پلاکارد، پوستر و نمایش پیام ها و هشدارها در مکان های پرتردد خبر داد.

به گفته وی برگزاری برنامه‌های فرهنگی و آموزشی با موضوعات کنترل دخانیات، بهره‌گیری از رهنمودهای روحانیون و ائمه جمعه و جماعات، برگزاری میزگردهای علمی با توجه به روزشمار هفته، حمایت و تقویت مشارکت سمن‌ها در اجرای قانون جامع کنترل دخانیات از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در هفته مذکور بوده است.

مهندس تاجیک ارایه خدمات ترک دخانیات در مراکز جامع سلامت با هماهنگی واحد سلامت روان، حمایت و پشتیبانی از ایجاد مدارس 100درصد بدون دخانیات و حمایت و پشتیبانی از اماکن و وسایل نقلیه عمومی بدون دخانیات با اجرای شیوه نامه اماکن و وسایل نقلیه عمومی بدون دخانیات را از دیگر اقدامات صورت گرفته در این هفته برشمرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط