لایحه‌ای خلاف اسلام در کشور به تصویب نخواهد رسید


لایحه‌ای خلاف اسلام در کشور به تصویب نخواهد رسید

استاد دانشگاه با بیان اینکه امام دو عنصر مردم و اسلام را به عرصه سیاست اضافه کرد، گفت: در نظام اسلامی قوانین باید همراه با اسلام باشد و لایحه‌ای خلاف اسلام در کشور به تصویب نمی‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، فیروز اصلانی حقوقدان و مدیرگروه حقوق عمومی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در نشست خبری نخبگانی نقد و بررسی لایحه عفاف و حجاب گفت: پیش از انقلاب مردم در عرصه سیاست و حکومت تماشاچی بودند و میدانی به آنها داده نمی‌شد و عنصر اسلام هیچ دخالتی در سیاست و حکومت نداشت.

وی افزود: امام با فداکاری دو عنصر مردم و اسلام را به عرصه سیاست و حکومت اضافه کرد و در عنوان نظام اسلامی هم این دو عنصر در جمهوری اسلامی نهادینه شد. قانون اساسی هم بر اساس این دو عنصر توسط فقها و بزرگان منتخب مردم به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه مردم همواره خود و زندگی جمعی خود را سامان می‌دهند گفت: قوانینی هم که دولت‌ها تصویب می‌کنند در چارچوب قانون است. در همین راستا رفتارهای افراد هم یا در داخل دایره قانونی و یا در خارج از دایره قانونی پذیرفته شده است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: مردم به کلیت و به همه قوانین و مقررات اصول قانون اساسی رأی مثبت دادند و طبق قانون اساسی چه قوانینی که مجلس تصویب کرده است و چه قوانینی که دولت به صورت لایحه ارائه داده است باید ذیل اسلام باشد و اگر در چهارچوب اسلام نباشد شورای نگهبان آن را رد خواهد کرد، لذا قانونی نمی‌تواند خلاف اسلام و شرع تصویب شود.

وی با تاکید بر اینکه لایحه‌ای خلاف اسلام در کشور به تصویب نخواهد رسید، بیان داشت: اکنون حکومت ناصرالدین شاهی و مظفرالدین شاهی نیست که هر کس بخواهد هر کار بکند. اینجا در این نظام اسلامی قوانین باید همراه با اسلام باشد.

وی با بیان اینکه حتی اگر فرض کنیم همه نمایندگان مجلس انگلیسی و غیر انقلابی باشند؛ باز هم اتفاقی رخ نخواهد داد؛ گفت: حتی با این فرض هم هیچ اقدامی نمی‌تواند صورت بگیرد زیرا در کشور ما قوانین باید منطبق اسلام باشد البته نمی‌گوییم که نظام اسلامی دچار تحریف نمی‌شود.

این استاد دانشگاه گفت: اگر مردم پشت امام نباشد نهضت شکست می‌خورد اما تا وقتی مردم به صورت پیوسته در کنار امام و رهبر شأن هستند هیچ انحرافی در انقلاب اسلامی ایجاد نمی‌شود.

وی گفت: در نظام اسلامی هم پویش، هم پایش و هم پالایش وجود دارد. پویش از سوی مردم است که عالمانه در میدان حاضر هستند. پایش هم وجود دارد و نظارت صورت می‌گیرد. در جمهوری اسلامی هر تصمیمی که غیر مناسب با نظام اسلامی است به تصویب نمی‌رسد. در نظام اسلامی پالایش وجود دارد و منحرفین از نظام حذف می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت