تشریح اهداف رتبه بندی کلانتران


تشریح اهداف رتبه بندی کلانتران

رئیس پلیس پیشگیری فراجا گفت: هدف از رتبه بندی کلانتران، تقویت حرفه ای گرایی توأم با تعهد، تقویت انگیزه کاری برای رشد و تعالی و به روز رسانی دانش، اطلاعات و تخصص کلانتران است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار رضا بنی اسدی فر افزود: تنوع پدیده‌های جنایی و خدمات گسترده‌ای که در سطح کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها برای پیشگیری و مقابله با جرم انجام می‌شود، حرفه گرایی و تخصص‌های چند رشته‌ای را در پلیس، اجتناب ناپذیر می‌سازد.

وی ادامه داد: راهبردهای علمی پیشگیرانه از جرم حول مشارکت‌های مردمی، تعمیق آموزش‌های همگانی، نگرش‌های درمانی و حمایتی از بزه دیدگان و بازپروری مجرمان، گفتمان سازی برای سلامت محیطی و به طور کلی همکاری‌های فرابخشی می چرخد، که پیاده سازی آنها نیازمند نگرش حرفه‌ای و مهارت‌های چند رشته‌ای کارکنان پلیس پیشگیری است.

این مقام ارشد انتظامی گفت: با عنایت به نقش و کارکرد ویژه کلانتری و پاسگاه‌های انتظامی در عرصه نظم و امنیت، با افزایش انتظارات و مطالبات به حق مردم و مسئولان در حوزه پیشگیری از جرایم، می‌بایست نظام فرماندهی و مدیریت به عنوان یکی از مؤلفه‌های کلیدی در ارتقای توان مأموریتی و عملیاتی مربوطه از پویایی و کارآمدی لازم برخوردار باشد و افراد شاخص و توانمند عهده دار این مسئولیت خطیر باشند؛ بر این اساس رتبه بندی کلانتران یکی از اهداف پلیس پیشگیری فراجا قرار گرفته است.

وی افزود: هدف از رتبه بندی کلانتران تقویت حرفه‌ای گرایی توأم با تعهد در کلانتران، تقویت انگیزه کاری برای رشد و تعالی و به روز رسانی دانش، اطلاعات و تخصص کلانتران، کمک به ارتقا پیشگیری از وقوع جرم و رسیدگی صحیح به مطالبات انتظامی مردمی می‌باشد.

رئیس پلیس پیشگیری فراجا بیان داشت: هر کدام از کارکنان پایور انتظامی که حداقل سه سال در سمت رئیس یا فرمانده کلانتری و پاسگاه انتظامی انتصاب عملی داشته باشد، موفق به احراز یکی از رتبه‌های کلانتر خواهند شد و با اجرای این طرح اولویت انتصاب در مشاغل فرماندهی و مدیریتی با کارکنانی خواهد بود که حائز رتبه کلانتر شایسته و نمونه باشند.

وی در خصوص ضوابط و مقررات ارتقا و کاهش مدت توقف کلانتران برای نیل به رتبه بالاتر افزود: کلانتران برای ارتقا به رتبه بعدی می‌بایستی حداقل ۴ سال در هر رتبه توقف داشته باشند مگر اینکه اقدام برجسته‌ای در پیشگیری انتظامی و خدمات قضائی انجام دهند که پس از تصویب در شورای عالی رتبه بندی منجر به کاهش مدت توقف برای نیل به رتبه‌های بالاتر خواهد شد.

سردار بنی اسدی فر تصریح کرد: فرماندهی معظم کل قوا در یکی از فرمایشات خود در خصوص کلانتری فرمودند: بخش‌های مختلف نیروی انتظامی از جمله کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها و گشت‌های انتظامی در پیش چشم مردم قرار دارد و قضاوت درباره عملکرد نیروی انتظامی به مجموعه نیروهای مسلح و نظام اسلامی تعمیم پیدا می‌کند. بنابراین رتبه بندی کلانتران موجب تحرک بیشتر و پاسخگویی در بین فرماندهان و ارتقا شاخص‌های سنجش عملکرد در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها خواهد شد.

آزمون رتبه بندی کلانتران در روز یکشنبه مورخ ۲۱ خرداد ماه ساعت ۹ صبح به صورت غیرحضوری و از طریق سایت معاونت تربیت و آموزش فراجا انجام خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر امید به صورت داستان + متن شعر