دشمن شماره یک یحیی از فوتبال خداحافظی می کند!


دشمن شماره یک یحیی از فوتبال خداحافظی می کند!

پارسینه: سیدمهدی سیدعلی با عبور از ۴۵ سالگی و باتوجه به قوانین فوتبال ایران، به پایان کار خود در داوری رسیده است.

دشمن شماره یک یحیی از فوتبال خداحافظی می کند!

صد آنلاین: جدال بین چادرملو اردکان و خلیج فارس ماهشهر، احتمالا آخرین داوری سیدمهدی سیدعلی در فوتبال ایران بوده است. او همچنین آخرین باز در لیگ برتر برای استقلال - مس رفسنجان سوت زد و حالا کم کم باید خود را آماده وداع با داوری کند.

سیدعلی این فصل ۶ بار در لیگ برتر قضاوت کرد تا با آمار مناسب و در بین ۲۰ داور فعال فوتبال ایران، آخرین فصل خود را هم سپری کند.

دشمن شماره یک یحیی از فوتبال خداحافظی می کند!

با این حال همچنان نام او برای شهرآورد معروف ۹۸ درآمیخته است. جایی که در لحظه گل استقلال با حمله باورنکردنی از سوی سرمربی پرسپولیس مواجه شد و با اخراج یحیی، اعتراض تند هواداران پرسپولیس را به خود برانگیخت. یحیی گل‌محمدی پس از بازی نیز اعتقاد داشت که حاضر است با داور دربی بنشیند و صحنه‌های این بازی را بررسی کند، درخواستی که پاسخی از سوی سیدعلی نگرفت.

اما نکته جالب این است که قانون ۴۵ سال مختص به فوتبال ایران است و حتی فیفا نیز سقف سنی برای داوری قائل نیست. البته فیفا این حق را برای خود قائل است که داوران بالای ۴۵ سال را ملزم به انجام ارزیابی های فنی اضافی و همچنین معاینات پزشکی خاص و تست های آمادگی جسمانی به صورت موردی کند.

با این حال به نظر نمی‌رسد که خداداد افشاریان تصمیمی برای برداشتن سقف ۴۵ ساله داشته باشد تا به این ترتیب یک چهره دیگر داوری نیز از فوتبال ایران کنار برود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن