هوای سالم اصفهان در هشتادمین روز بهار


هوای سالم اصفهان در هشتادمین روز بهار

اصفهان- شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان امروز هجدهم خرداد براساس داده‌های چهار ایستگاه‌ پایش فعال با میانگین ۸۲ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد.

به گزارش خبرنگار مهر، میانگین شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هشت صبح امروز پنجشنبه هجدهم خردادماه در چهار ایستگاه پایش فعال اداره کل محیط‌زیست وضعیت قابل قبول را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر در ایستگاه پایش خیابان احمدآباد با ۶۲، بزرگراه خرازی با ۹۹ و رودکی با ۵۹ AQI در وضعیت قابل قبول و در ایستگاه خیابان پروین با ۱۰۶ AQI در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

امروز شاخص هوای سجزی با ۹۵ AQI در وضعیت قابل قبول و شاهین شهر با ۳۲ AQI در وضعیت پاک ثبت شد. ایستگاه سنجش آلودگی خیابان استانداری و همچنین شهرهای مجاور اصفهان از جمله خمینی شهر، مبارکه، زرین‌شهر ، نجف آباد، منطقه صنعتی دولت آباد و کاشان قطع است.

۱۱ ایستگاه پایش هوا تحت نظارت و کنترل شهرداری اصفهان در خیابان‌های فرشادی، انقلاب، فیض، رهنان، شهید باهنر، بولوار کاوه، دانشگاه صنعتی، کردآباد، ولدان، میرزا طاهر و سپاهان‌شهر قطع است و آنطور که مسئول کنترل کیفیت هوا در معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان اعلام کرده نقص فنی ایجاد شده بدلیل تغییر شبکه ارتباطی ایستگاه‌های سنجش کیفی هوا و اتصال آنها به سرور سامانه جدید بوده که بزودی این مشکل برطرف و سامانه کنترل برخط کیفیت هوای اداره کل حفاظت محیط زیست و شهرداری اصفهان یکپارچه می‌شود.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی