دستور رئیس جمهور برای اختصاص تسهیلات خرید تراکتور برای کشاورزان


دستور رئیس جمهور برای اختصاص تسهیلات خرید تراکتور برای کشاورزان

تبریز- رئیس جمهور کشورمان در جریان بازدید از کارخانه تراکتورسازی تبریز دستور داد ۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات جهت خرید تراکتور به کشاورزان اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، قبل از ظهر پنج شنبه در جریان سفر دو روزه آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان به آذربایجان شرقی، وی از گروه صنعتی تراکتورسازی تبریز بازدید کرده و از نزدیک اقدامات انجام شده و مشکلات و چالش‌های این گروه صنعتی را بررسی کرد.

رئیس جمهور کشورمان در جریان بازدید از کارخانه تراکتورسازی تبریز و در راستای حمایت از تولید و اشتغال دستور داد ۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات جهت خرید تراکتور به کشاورزان عزیز اختصاص یابد.

همچنین در ادامه این بازدید، خط تولید و مونتاژ خودروهای تجاری جدید با ظرفیت چهار هزار دستگاه را در گروه صنعتی تراکتورسازی تبریز افتتاح کرد.

این خط در مساحت ۱۰ هزار متر مربعی و با سرمایه گذاری دو هزار و ۸۰۰ هزار میلیارد ریالی و برای تولید چهار هزار دستگاه انواع کامیونت، کشنده و ون ایجاد شده است و در کمتر از شش ماه تجهیز و راه اندازی شده و با ایجاد این خط برای ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از ۳۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم زمینه اشتغال فراهم شده است.

افزایش تنوع محصولات کامیونت از شش تن به بالا که نیاز آن در کشور کاملاً محسوس می‌باشد از مهمترین اهداف ایجاد این خط است و افزایش کیفیت تولیدات در این حوزه، افزایش تولید روزانه به ۲۰ دستگاه، تلاش برای تنوع بخشی به تولیدات تراکتورسازی و خروج از تک محصولی در این واحد صنعتی و مهم‌تر از همه ایجاد اشتغال از دیگر اهداف راه اندازی این خط تولید می‌باشد.

همچنین از تراکتور شالیزار طراحی و تولید شده توسط واحد تحقیق و توسعه این مجموعه نیز رونمایی شد؛ تراکتور شالیزار تنها تراکتوری بود که جای خالی آن در سبد تولیدات تراکتورسازی و کشور احساس می‌شد که با همت محققان تراکتورسازی ایران طراحی شده و بزودی با تولید انبوه در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد. با داخلی سازی تولید تراکتور شالیزار نه تنها سالانه از خروج ۱۵ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری خواهد شد حتی از محل صادرات این نوع تراکتور پیش بینی می‌شود سالانه ۵ میلیون دلار نیز ارز عاید کشور شود.

گفتنی است؛ شرکت خودروسازان دیزلی آذربایجان یکی از ۱۲ شرکت اقماری تراکتورسازی ایران می‌باشد که هشت شرکت در تبریز دو شرکت در خارج از آذربایجان شرقی و دو شرکت در بیرون از مرزهای ایران اسلامی، بزرگترین تولید کننده ماشین آلات کشاورزی و تراکتور از ۳۵ تا ۱۵۰ اسب بخار در کشور می‌باشد که در حال حاضر ۹۹ درصد نیاز کشاورزان کشور به تراکتور را تأمین و بالغ بر ۴۱ میلیون دلار ارز آوری طی سال گذشته از محل صادرات انواع تراکتور، موتور، قطعات ریخته و … برای کشور داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس