ناپایداری‌های همرفتی در اصفهان شدت می‌گیرد/احتمال صاعقه‌ پی‌درپی


ناپایداری‌های همرفتی در اصفهان شدت می‌گیرد/احتمال صاعقه‌ پی‌درپی

اصفهان- رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از شدت گرفتن ناپایداری‌های همرفتی در سراسر استان از عصر امروز پنجشنبه خبرداد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه از امروز تا اوایل هفته آینده ناپایداری‌های همرفتی را در سراسر استان شاهد خواهیم بود، اظهار داشت: این ناپایداری‌ها به صورت رشد ابرهای همرفتی و رگبار و رعد و برق، بارش تگرگ، تنش دمایی، گاهی وزش باد شدید و توفان لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: کلانشهر اصفهان امروز بعد از ظهر تا اوایل شب درگیر ناپایداری‌های شدید همرفتی می‌شود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه شدت ناپایداری‌های همرفتی را در سطح استان به طور عمده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب انتظار داریم، خاطرنشان کرد: در نیمه شرقی و شمال استان نیز تا روز جمعه احتمال وقوع توفان لحظه‌ای همراه با خیزش گردوخاک و کاهش دید وجود دارد.

امینی با اشاره به بارش‌های شب گذشته در سطح استان گفت: بیشترین میانگین بارش از کبوتر آباد با هشت میلیمتر، اردستان ۴.۱ میلیمتر، میمه ۲.۷ میلیمتر، نطنز یک میلیمتر، مبارکه ۹ دهم میلیمتر و شهر اصفهان و گلپایگان ۲ دهم میلیمتر بوده است‌.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تشدید ناپایداری‌های محلی و رشد ابرهای همرفتی در سراسر استان از ساعات بعد از ظهر امروز، هواشناسی استان هشدار سطح نارنجی صادر کرده زیرا احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان آب، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، وقوع صاعقه‌های پی‌درپی، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها و کاهش دید به واسطه توفان و گردو خاک وجود دارد.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از کاهش سه تا پنج درجه‌ای دمای هوا خبرداد و افزود: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۱ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۶ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

به گفته وی مهاباد با بیشینه دمای ۳۴ درجه سلسیوس بالای صفر و بوئین میاندشت با کمینه دمای سه درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا