لغو ویزای گروهی گردشگری ایران و روسیه در چند ماه آینده


لغو ویزای گروهی گردشگری ایران و روسیه در چند ماه آینده

معاون وزیرتوسعه اقتصادی روسیه به خبرنگاران گفت که وزارت توسعه اقتصادی این کشور قصد دارد اولین لغو ویزای گروهی گردشگری بین روسیه و ایران را در چند ماه آینده آغاز کند.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری واخروکوف، معاون وزیرتوسعه اقتصادی روسیه به خبرنگاران گفت که وزارت توسعه اقتصادی این کشور قصد دارد اولین لغو ویزای گروهی گردشگری بین روسیه و ایران را در چند ماه آینده آغاز کند.
واخروکوف در جریان همایش گردشگری روسیه "سفر کن" گفت: این سازمان در حال حاضر لیستی از توراپراتورهای مجاز را از طرف ایرانی دریافت کرده است. در آینده نزدیک، ما این کار را در سفرهای گروهی بدون ویزا با ایران آغاز خواهیم کرد. من فکر می کنم که در چند ماه آینده ما همه چیز را حل و فصل خواهیم کرد و گروه های اول را راه می اندازیم.
معاون وزیرتوسعه اقتصادی روسیه گفت: امروز ما بر توسعه مبادلات توریستی دوجانبه با چین، ایران، هند متمرکز هستیم، ما در حال کار بر روی سفرهای گروهی بدون ویزا، ساده سازی پرداخت ها و سایر زمینه هایی هستیم که گردشگران را از کشورهایی که ذکر کردم و همچنین از کشورهای عربی جذب می کند. این یکی از اولویت های استراتژیک امروز است.
ماکسیم رشتنیکوف، وزیر توسعه اقتصادی فدراسیون روسیه در پایان ماه مارس گفت که روسیه و ایران قصد دارند توافقنامه ای را به منظور لغو ویزای گروهی گردشگری بین دو کشور در سال جاری اجرا کنند. این توافق در تاریخ 1 جولای 2021 منعقد شد. در چارچوب آن، شهروندان هر دو کشور می توانند بدون ویزا برای اهداف توریستی در گروه های تا 50 نفر برای یک دوره حداکثر 15 روز از کشور دیگری بازدید کنند. این گروه باید توسط نماینده سازمان گردشگری که آن را فرستاده است، رهبری شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس