(تصاویر) پلنگ یک گوزن یالدار را در پنج ثانیه شکار کرد


(تصاویر) پلنگ یک گوزن یالدار را در پنج ثانیه شکار کرد

تصاویری خیره کننده از لحظه شکار یک گوزن یالدار توسط یک پلنگ گرسنه در حیات وحش آفریقا منتشر شده است.

فرارو- یک پلنگ گرسنه سه ساعت در کمین منتظر ماند تا یک گوزن یالدار را در کمتر از پنج ثانیه پایین بیاورد.

به گزارش فرارو، ایوان گلسر، منتظر ماند و تصاویری را پس از انتظار طولانی خود گرفت. وی درباره این اتفاق می‌گوید: ما این پلنگ نر بزرگ را یک روز صبح زود در حال شکار یافتیم. مدتی دنبالش رفتیم، اما چیزی پیدا نکرد. با شکم گرسنه، در نهایت به داخل یک گودال خشک رفت تا زیر یک بوته استراحت کند و بخوابد.

پلنگ‌ها در طول روز برای فرار از آفتاب داغ استراحت می‌کنند و می‌خوابند و اغلب نقاط امنی را در درختان، بوته‌ها و بستر رودخانه‌ها پیدا می‌کنند. آن‌ها معمولاً در شب فعال می‌شوند و با دید در شب عالی خود به شکار و کاوش می‌پردازند. پس از یک شکار، با پیروی از ریتم بی نظیری از استراحت و شکار، مکانی آرام برای خوابیدن تا عصر روز بعد پیدا می‌کنند. با این حال، گاهی اوقات ممکن است این الگو تغییر کند و پلنگ‌ها را می‌توان در طول روز در حال شکار مشاهده کرد.

ما خود را در حدود ۵۰ متری خندقی که پلنگ در آنجا حضور داشت قرار دادیم و منتظر ماندیم. پس از حدود سه ساعت، گله‌ای متشکل از ۱۰۰ گوزن یالدار را دیدیم که در حال دویدن به سمت خندق بودند. این حیوانات وحشی بدون توجه به پلنگ از کنار خندق عبور کردند. ناگهان پلنگ در لبه خندق ظاهر شد، در حالی که خیلی پایین در چمن دراز کشیده بود و مشغول تماشای صف گوزن‌های یالدار که می‌دویدند، بود.

گوزن‌های یالدار در ماسایی مارا گله‌های بزرگی تشکیل می‌دهند و به عنوان یک خانواده با هم حرکت می‌کنند. آن‌ها مسافت‌های طولانی را طی می‌کنند و در حالی که نزدیک بقیه گله می‌مانند به دنبال غذا و آب می‌گردند. این اتحاد در برابر شکارچیانی مانند شیر، کفتار و پلنگ از آن‌ها محافظت می‌کند. متأسفانه آن‌ها همیشه ایمن نیستند و گاهی اوقات عضو جوان و ضعیف را شکارچیان شکار می‌کنند.

اتفاق بعدی آنقدر سریع بود که تقریباً نمی‌توانستم آن را باور کنم. در کمتر از پنج ثانیه، پلنگ با گوزن یالدار مبهوت روبرو شد، به پشت این حیوان پرید و آن را پایین آورد.

طولی نکشید که پلنگ این طعمه را خفه کرد. سپس به کشیدن آن به داخل خندق ادامه داد. این گوزن یالدار بزرگتر از آن بود که پلنگ بتواند درختی را بالا بکشد، بنابراین قبل از صرف غذا روی زمین، زیر سایه درخت استراحت کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیات وحش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی