طرح اتهامات فدرال علیه ترامپ


طرح اتهامات فدرال علیه ترامپ

محاکمه ترامپ تقریباً یک سال بعد از آن صورت می‌گیرد که اف.بی.آی بعد از جستجوی محل سکونت ترامپ در عمارت «مار-ئه-لاگو» بیش از ۱۰۰ سند محرمانه کشف کرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا بامداد جمعه (به وقت تهران) اعلام کرد که در ارتباط با اسناد محرمانه متهم شده است.

به گزارش فارس، ترامپ در شبکه اجتماعی تروث‌سوشال نوشت: «دولت فاسد بایدن به وکلای من اطلاع داده که من ظاهراً در ارتباط با حقه جعبه‌[های اسناد] متهم شده‌ام.»

ترامپ گفته که روز سه‌شنبه باید در یک دادگاه فدرال در میامی حاضر شود. این نخستین بار است که یک رئیس‌جمهور سابق آمریکا در دادگاه فدرال متهم می‌شود.

محاکمه ترامپ تقریباً یک سال بعد از آن صورت می‌گیرد که اف.بی.آی بعد از جستجوی محل سکونت ترامپ در عمارت «مار-ئه-لاگو» بیش از ۱۰۰ سند محرمانه کشف کرد.

«بیل بار»، وزیر دادگستری ترامپ و یکی از نزدیکترین یاران وفادار او در ماه آوریل در گفت‌وگویی با شبکه خبری فاکس‌نیوز گفته بود که مسئله نگهداری این اسناد پرونده‌ای «بسیار جدی» است.

او گفته بود مسئله مهم در اینجا نه فقط برداشتن این اسناد بلکه رفتار ترامپ بعد از جستجوی آن اسناد توسط دولت آمریکا و صدور احضاریه برای تحویل آنها است.

وزارت دادگستری آمریکا پاییز سال گذشته «جک اسمیث» را به عنوان قاضی ویژه این پرونده برای انجام تحقیقات در این پرونده و تعیین اینکه آیا اقدام ترامپ غیرقانونی بوده است یا نه تعیین کرد.

رسانه‌های آمریکا مدعی شده‌اند اسمیث برای پیشبرد تحقیقات خود تقریباً با همه کارکنان عمارت ترامپ در مار-ئه-لاگو مصاحبه کرده است.

این در حالی است که جو بایدن»، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا هم به دلیل کشف برخی اسناد محرمانه که مربوط به دوران معاون اولی او در دولت «باراک اوباما» بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۶ است تحت تحقیقات قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق