آشپزی آخر هفته با منوی کم کالری اما لذیذ


آشپزی با غذا های کم کالری می تواند بر روی سبک زندگی شما تاثیر گذاشته و زندگی بهتری برایتان به همراه داشته باشد و همچنین از بالا تر رفتن کلسترول بد در بدن شما پیشگیری خواهد کرد.

در این هفته قصد داریم برای شما سالم ترین غذا ها را معرفی کرده و دستور تهیه آن ها را برایتان بگذاریم تا بتوانید غذا های رژیمی و خوش طعمی را برای خود و خانواده تهیه کرده و از خوردن این غذا های رژیمی و بدون برنج و کم روغن لذت ببرید.

آشپزی آخر هفته با منوی کم کالری اما لذیذ

مواد لازم برای تهیه خوراک عدس

  • عدس دو پیمانه
  • پیاز یک عدد
  • رب گوجه فرنگی دو قاشق غذا خوری
  • نمک و فلفل به اندازه لازم
  • هل و دارچین به اندازه نیاز
  • روغن به میزان کم

طرز تهیه خوراک عدس رژیمی و خوشمزه

در واقع اگر شما دوست دارید غذای رژیمی و بدون برنج بخورید می توانید از عدسی و یا همان خوراک عدس استفاده کنید. برای این کار باید ابتدا عدس ها را برای دو ساعت نم کنید تا نفخ آن ها گرفته شود و در این میان می توانید سایر مواد را آماده کنید.

در ابتدا باید پیاز ها را خرد کرده و درون تابه بریزید وبا مقداری بسیار کم از روغن آن ها را تفت داده و این کار را تا زمانی که طلایی شوند انجام دهید. بعد از این که پیاز ها طلایی شدند شما می توانید زردچوبه را نیز اضافه کنید و فلفل را نیز بریزید و کمی آن ها را تفت دهید تا بوی ان ها رها شود. عدس ها را در این مرحله به مواد درون قابلمه بیفزایید و بعد از این که تفت خورد می توانید ۳ لیوان آب به ان اضافه کرده و بگذارید تا پخته شود.

درون تابه ای کوچک مقدار روغن بریزید و بگذارید داغ شود و بعد رب را در آن تفت دهید تا بوی خامی اش گرفته شود. بعد از این که رب تفت خورد شما می توانید به ان پودر هل و دارچین و گل محمدی اضافه کرده و این سس خوشمزه تهیه شده را به عدس ها بیفزایید و بگذارید عدسی پخته شود و خوب لعاب دار گردد.

بعد از این که غذای شما حاضر شد می توانید آن را در ظرف های سرو ریخته و با کمی پیاز داغ ان را تزیین نمایید. همچنین شما می توانید این غذای بسیار خوب را با روغن زیتون، آبلیمو و گلپر سرو کنید و از طعم خوبی که دارد لذت ببرید.

نکات مهم

  • زردچوبه و دارچین از دستور پخت حذف نشود زیرا جزئی از چاشنی ها می باشد و می تواند غذای شما را خوشمزه تر نماید.
  • برای بهتر شدن طعم عدسی و یا همان خوراک عدس می توانید از مقداری زعفران دم شده استفاده کنید.
  • داشتن سیب زمینی نگینی در این غذا به لعاب دار شدنش کمک می کند.

آشپزی آخر هفته با منوی کم کالری اما لذیذ

مواد لازم برای غذای رژیمی مرغ و قارچ

  • سینه مرغ ۱ عدد
  • قارچ ۳۰۰ گرم
  • پیاز یک عدد متوسط
  • سیر ۲ حبه متوسط
  • فلفل دلمه ای ۱ عدد
  • گوجه فرنگی یک عدد
  • نمک و فلفل به اندازه لازم
  • زردچوبه، آویشن و فلفل قرمز به اندازه نیاز

طرز تهیه

برای تهیه این غذای بسیار خوشمزه نیاز است تا ابتدا سینه مرغ را تمیز کرده و استخوان های آن را جدا نمایید. بعد از این کار سینه مرغ ها را به صورت مکعبی برش بزنید و آن ها را درون تابه ریخته و با روغن زیتون تفت دهید. بعد از این که مرغ ها تغییر رنگ پیدا کرد می توانید درب تابه را بگذارید تا مرغ ها بخار پز شوند و کمی نرم تر شوند.

بعد از نیم ساعت می توانید پیاز ها را پوست گرفته و به صورت خلال خرد کنید. پیاز ها را با فلفل و زردچوبه به مواد بیفزایید و بگذارید بماند تا بخار پز شوند. همچنین بعد از این که پیاز ها کمی سبک شدند شما می توانید سیر ها را نیز اضافه کرده و تفت دادن را تا جایی ادامه دهید که عطر آن ها خارج شود.

قارچ ها را خرد کرده و با کمی آبلیمو ان ها را ترکیب کنید و ده دقیقه آن ها را با روغن تفت داده و زمانی که قارچ ها همانند مرغ ها تفت خوردند و نرم تر شدند می توانید فلفل دلمه ای ها را هر طوری که دوست دارید خرد کرده و به غذا بیفزایید. آن ها را نیز خوب تفت دهید و در انتها نمک، فلفل قرمز و آویشن را به تابه بیفزایید و بعد از ۵ دقیقه غذا را از روی حرارت برداشته و آن را در ظرف های سرو بریزید.

این غذا رژیمی می باشد از این رو برای این که بتوانید این قاعده را رعایت کنید بهتر است ان را با مخلفات و بدون برنج سرو کنید و با این حال اگر فکر می کنید که غذا بسیار سبک است می توانید از مقداری نان نیز در کنار این غذا استفاده کنید.

آشپزی آخر هفته با منوی کم کالری اما لذیذ

دسر خوشمزه و کم کالری برای آخر هفته

این هفته شما را با غذا های کم روغن و کم کالری آشنا کردیم و یک ست غذایی بسیار خوب برایتان در نظر گرفته ایم. در ادامه شما را با دسر بسیار خوشمزه و کم کالری آشنا می کنیم و شما می توانید هر چیزی که بیش تر دوست دارید را در این دسر به کار ببرید.

دسر میوه یکی از بهترین دسر های کم کالری و خوشمزه می باشد که شما می توانید آن را مورد استفاده قرار دهید و همچنین خوردن میوه ها بعد از غذا می تواند به هضم بهتر غذا های شما کمک نماید. در واقع در سالاد میوه شما می توانید هر میوه ای که دوست دارید را استفاده کنید و هیچ محدودیتی در این زمینه نخواهید داشت.

در نظر داشته باشید که خوردن غذا های بدون روغن و کم کالری در ابتدا برای هر فردی بسیار سخت خواهد بود از این رو برای این که بتوانید از این مشکل رها شوید نیاز است تا از میوه های رنگارنگ در این سالاد استفاده کنید تا بتوانید اشتهای خود را تقویت کرده و سعی کنید حتما از میوه های رسیده و تازه استفاده کنید.

آشپزی آخر هفته با منوی کم کالری اما لذیذ

همانطور که می دانید داشتن یک رژیم غذایی خوب می تواند نقش بسیار خوبی در داشتن بدن سالم و به دور از بیماری داشته باشد از این رو سعی کنید رژیم غذایی خود را بهبود بخشید. در ادامه شما می توانید با کلیک بر روی لینک های داده شده اطلاعاتی در مورد آشپزی با غذا های بندری و آشپزی با منوی همدانی نیز آشنا شوید.

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ورود سرمربی برزیلی-فرانسوی تیم ملی والیبال به ایران + عکس