ثبت نام 4500 نفر در مسابقات مشکات طی هشت روز/ افزودن رشته مناجات خوانی


حجت الاسلام محمدی از ثبت نام چهار هزار و ۵۰۰ نفر در مسابقات ملی و مردمی قرآن کریم مشکات در هشت روز ابتدای ماه خرداد خبر داد و گفت: این افراد در دو بخش خانم ها و آقایان و در مقاطع سنی زیر و بالای ۱۶ سال ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام«مجتبی محمدی»، مدیرعامل موسسه قرآنی مشکات و امام جمعه کوهسار امروز نهم خرداد در نشست خبری تشریح ابعاد مسابقات ملی و مردمی قرآن کریم مشکات گفت: ثبت نام مسابقات مردمی مشکات به صورت سراسری در دو گروه سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال در دو بخش خانم ها و آقایان به صورت سراسری از اول خرداد شروع و تا 25 خرداد ادامه دارد. شعار امسال این دوره از مسابقات تجلیل از قهرمانان قرآنی است که انتخاب این شعار هم بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص احترام قهرمانان قرآنی می باشد.

وی تصریح کرد: مسابقات ملی و مردمی قرآن کریم مشکات از ابتدای تیر ماه آغاز می شود. این دوره از مسابقات به صورت ترکیبی مجازی و حضوری در رشته های قرائت تقلیدی، ترتیل، مفاهیم و اذان برگزار می شود؛ ضمن اینکه امسال در رشته های حفظ تغییراتی ایجاد کرده ایم و با توجه به اینکه برخی قرآنیان در ابتدای کار حفظ قرآن کریم هستند لذا ما برای آنها مسابقاتی برگزار نکردیم، بر همین اساس به جهت تشویق آنها فقط حفظ 10 جزء را اضافه نمودیم.

ثبت نام 4500 نفر در مسابقات مشکات طی هشت روز/ افزودن رشته مناجات خوانی

حجت الاسلام محمدی در ادامه تصریح کرد: با توجه به تصمیماتی که در شورای راهبردی مسابقات قرآنی مشکات گرفته شد، مقرر شد امسال مناجات خوانی فارسی را هم به رشته ها اضافه کنیم.

مدیرعامل موسسه قرآنی مشکات بیان کرد: حدود هشت روز از ثبت نام مسابقات ملی و مردمی قرآن کریم مشکات سپری شده است. نزدیک چهار هزار و 500 نفر در رشته های مختلف و در مقاطع سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال ثبت نام نمودند.

وی با بیان اینکه امسال جوایز منتخبین را افزایش دادیم، تصریح کرد: جایزه نفر اول به 20 میلیون تومان، نفر دوم به 17 میلیون و 500 هزار تومان و نفر سوم به 15 میلیون تومان افزایش یافته است، ضمن اینکه ما سطح جوایز رشته های دیگر را هم افزایش داده ایم.

وی افزود: مرحله نهایی مسابقات از 27 مرداد شروع و تا 30 مرداد به صورت حضوری برگزار می شود و کسانی که به مرحله نهایی و فینال راه یافتند در مجتمع فرهنگی تفریحی ایثار شهر کوهسار استان البرز حضور می یابند. داوران انتخاب شده هم سطح یک ستاد عالی مسابقات جمهوری اسلامی ایران هستند. این مسابقات هم کاملا تحت نظارت ستاد عالی مسابقات جمهوری اسلامی ایران و با مجوز این ستاد برگزار می شود؛ ضمن اینکه مراسم اختتامیه مسابقات نیز در همین مجتمع با حضور خانواده های منتخبین و مردم قرآن دوست برگزار می شود.

ثبت نام 4500 نفر در مسابقات مشکات طی هشت روز/ افزودن رشته مناجات خوانی

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه موسسه قرآنی مشکات در هفته 42 کلاس آموزشی در رشته های مختلف برگزار می کند، تصریح کرد: اساتید این کلاس ها هم تحت نظارت استاد محمدعلی سبزعلی قرار دارند و یکی از اهداف ما از برگزاری این کلاس ها استادپروری است. بر همین اساس اسم آن را نهضت قرآن آموزی گذاشتیم، نزدیک به 10 کلاس هم در کوهسار برگزار کردیم و اخیرا هم 19 کلاس در تهران تشکیل دادیم.

وی افزود: با توجه به کلاس های برگزار شده تاکنون 29 استاد تربیت شدند و تدریس خود را نیز آغاز نمودند و ما برای حافظانی که به درجه حفظ کل می رسند، کلاس های خصوصی برگزار می کنیم و طبق این کلاس ها مدرک سطح یک، سطح دو و سطح سه را از سازمان تبلیغات اسلامی دریافت می کنند. تاکنون نیز حدود 20 نفر از حافظان کل مدرک خود را دریافت نمودند.

همچنین در این نشست، حسین نام آور، خیر قرآنی با اشاره به اهداف برگزاری مسابقات ملی و مردمی قران کریم مشکات گفت: یکی از اهداف ما از برگزاری این مسابقات ترویج فعالیت های قرآنی و فراهم آوردن زمینه ای جهت انس بیش از پیش با مفاهیم تعالی بخش و انسان ساز قرآن کریم است، ضمن اینکه ایجاد فضای رقابت سالم در بین جوانان قرآنی ایران اسلامی و ارتقای سطح فعالیت های تبلیغی و ترویجی در سطح حوزه موسسات قرآنی مردمی و شناسایی ظرفیت های قرآنی موجود در ایران اسلامی نیز از دیگر اهداف ما در برگزاری این مسابقات است.

وی با بیان اینکه ارتباط و تعامل با نیروهای قرآنی و فعال در کشورمان و شناسایی ظرفیت های قرآنی جمهوری اسلامی ایران از دیگر اهداف ما از برگزاری مسابقات قرآنی مشکات است، تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف مهم ما تشویق و ترغیب قرآن آموزان مستعد به فراگیری آموزه های دینی و قرآنی و بکارگیری این آموزه ها در زندگی فردی و اجتماعی افراد است.

همچنین، استاد محمدحسین سبزعلی نیز در این نشست گفت: با توجه به اینکه در سنوات گذشته بسیاری از افراد شرکت کننده اذان های استانداری ارایه نمی دادند و بیشتر از خودشان ابداع می کردند بر همین اساس در شورای راهبردی قرآن کریم مشکات تصمیم گرفته شد که 10 اذان که چهار اذان از موذنین ایرانی و شش اذان از موذنین مصری را انتخاب و به متسابقین ارایه دهند تا آنها از روی این اذان ها تقلید کنند.

وی در ادامه افزود: استاد طنطاوی، استاد الطوخی، غلوش و ابو زید از اساتید مصری و آقایان سبزعلی، سعیدیان، پناهی، غفاری، کرمی و رضیعی از اساتید ایرانی انتخاب شدند که متسابقین می بایست از سبک های اینها استفاده و تقلید کنند.

سبزعلی تصریح کرد: شرکت کنندگان در رشته مفاهیم قرآن در رده سنی 16 و بالای 16 سال و در دو مرحله و همچنین قرائت تقلیدی که مختص برادران زیر 18 سال است، حضور خواهند یافت. وی با بیان اینکه رشته مناجات خوانی نیز امسال اضافه شده است، بیان کرد: چند سال است که با همت حجت الاسلام محمدی مسابقات قرآن ادامه دارد و سال به سال باشکوه تر و با عظمت تر از گذشته برگزار می شود. امسال نیز امیدواریم نفرات زیادی شرکت کنند.

پایان پیام/35

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...