امامزاده بی بی سکینه ورامین


امامزاده بی بی سکینه ورامین ، مربوط به سدهٔ ۷ و ۸ ه‍.ق است و در ورامین، جنوب خیابان سکینه بانو واقع شده است. این اثر در تاریخ ۴ خرداد ۱۳۸۴ با شمارهٔ ثبت ۱۱۷۶۹ به ‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده ‌است.بقعه متبرکه امامزاده سکینه بانو (س) در...

امامزاده بی بی سکینه ورامین ، مربوط به سدهٔ ۷ و ۸ ه‍.ق است و در ورامین، جنوب خیابان سکینه بانو واقع شده است. این اثر در تاریخ ۴ خرداد ۱۳۸۴ با شمارهٔ ثبت ۱۱۷۶۹ به ‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده ‌است.

بقعه متبرکه امامزاده سکینه بانو (س) در محوطه پارکی با صفا در خیابان امامزاده سکینه بانو (س)”سمیه” در بافت مسکونی شهر ورامین قرار گرفته است. امامزاده بی بی سکینه از بقاع متبرکه در ورامین به‌ شمار می ‌رود. اهالی او را از زنان یا دختران منسوب به خاندان ائمه می‌ دانند. یک ساختمان مربع شکل محقر با گنبدی ضربی در مجاورت بقعه متبرکه امامزاده سکینه بانو (س) وجود دارد که گفته می ‌شود، آرامگاه فرزند امامزاده سکینه بانو (س) است.

امامزاده بی بی سکینه ورامین

معماری بنا

بنای امامزاده سکینه بانو (س) با پلان مستطیل شکل و به صورت آجری با گنبدی خشت و گلی و پلکانی مدور است که از پایین تا رأس پله می ‌خورد. از طریق ایوانی رفیع و بدون تزئینات بدان وارد می ‌شوند. نمای ایوان و حرم گچکاری شده و کتیبه ‌هایی در آنها مشاهده می ‌شود. همچنین ارتفاع گنبد از داخل تا روی قبر حدود سیزده متر است. شایان ذکر است که چندین امامزاده دیگر نیز در شهرستان ورامین وجود دارند که از بین آنها به امامزاده حسین رضا و امامزاده شاه حسین می توان اشاره کرد.

امامزاده بی بی سکینه ورامین

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی