لایحه برنامه هفتم توسعه تا شهریور نهایی خواهد شد


لایحه برنامه هفتم توسعه تا شهریور نهایی خواهد شد

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: قطعاً تا پایان شهریور لایحه برنامه هفتم توسعه نهایی و تعیین تکلیف می‌شود و جهت اجرا ابلاغ خواهد شد.

محمد رشیدی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره ویژگی‌های لایحه برنامه هفتم توسعه، اظهار داشت: هنوز لایحه برنامه هفتم توسعه به مجلس ارائه نشده، اما یکسری نسخه‌ها از این لایحه منتشر شده است که ما آن‌ها را بررسی کردیم. برداشت بنده آن است که دولت در تدوین لایحه برنامه هفتم توسعه صرفاً پیشنهادات دستگاه‌های مختلف را آورده است و تدوین برنامه پنج ساله توسعه کشور به این صورت مناسب نیست و با تدوین یک برنامه راهبردی فاصله زیادی دارد.

وی با تاکید بر اینکه لایحه برنامه هفتم توسعه باید مساله محور باشد، گفت: ما نمی‌گوییم دولت در تدوین لایحه برنامه هفتم توسعه مساله محوری را به کلی نادیده گرفته، اما بررسی‌های ما نشان می‌دهد دولت بیشتر در این لایحه پیشنهادات دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها را آورده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینگونه برنامه نویسی مناسب نیست و با مساله محوری فاصله دارد. مجلس حتماً بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری و رعایت مساله محور بودن برنامه هفتم توسعه، لایحه دولت را بررسی خواهد کرد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمیسیون‌های تخصصی و مرکز پژوهش‌های مجلس هم نکات مهمی را برای لحاظ کردن در لایحه برنامه هفتم توسعه در نظر گرفتند که ما در بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه حتماً مورد توجه قرار می‌دهیم.

رشیدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در مجلس چقدر طول می‌کشد، گفت: زمان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در مجلس به محتوای آن هم بستگی دارد، اما به محض ارائه لایحه برنامه هفتم توسعه به مجلس، کمیسیون تلفیق برنامه تشکیل می‌شود. قطعاً تا پایان شهریور لایحه برنامه هفتم توسعه نهایی و تعیین تکلیف می‌شود و جهت اجرا ابلاغ خواهد شد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره اهدافی که باید در لایحه برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار گیرد، گفت: ما در مجلس به دنبال آن هستیم که هدف اصلی برنامه هفتم توسعه خانواده باشد یعنی بخش اقتصاد به تنهایی نباید مورد توجه قرار گیرد بلکه باید مسائل مربوط به اقتصاد خانواده در لایحه برنامه هفتم توسعه مدنظر قرار گیرد. همچنین در مباحث فرهنگی باید فرهنگ خانواده مورد توجه قرار گیرد و در بخش صنعت و دیگر موضوعات هم حتماً باید ارتقای سطح معیشتی و کیفی زندگی خانوارهای ایرانی مدنظر قرار گیرد و در اولویت باشد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تلاش ما آن است که برنامه هفتم توسعه به گونه‌ای تصویب شود که بسیاری از مشکلات و آسیب‌های کشور از جمله تورم افسارگسیخته و مشکلات فرهنگی که در سال‌های گذشته لطمات جدی به خانواده‌ها زده است، کاهش یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!