راه‌اندازی سه حلقه مجازی بین‌المللی حفظ قرآن در مصر


راه‌اندازی سه حلقه مجازی بین‌المللی حفظ قرآن در مصر

وزارت اوقاف مصر از راه‌اندازی سه حلقه بین‌المللی ویژه حفظ قرآن خبر داد و ۸۵ داوطلب از کشورهای مختلف جهان در این حلقه‌ها که برای نخستین‌بار از سوی وزارت اوقاف مصر برگزار شده، شرکت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت اوقاف مصر از راه‌اندازی سه حلقه بین‌المللی ویژه حفظ قرآن از راه دور خبر داد. ۸۵ داوطلب از کشورهای مختلف جهان در این حلقه‌ها که برای نخستین‌بار از سوی وزارت اوقاف مصر برگزار می‌شود، شرکت کرده‌اند.

این وزارتخانه تصریح کرده است: حلقه‌های حفظ قرآن از راه دور در سطح بین‌المللی در چارچوب نقش وزارت اوقاف مصر در آموزش قرآن کریم و تلاش برای تعلیم قرائت و تلاوت صحیح قرآن و همچنین تدبر و درک معانی و مفاهیم قرآن برگزار می‌شود.

شرکت‌کنندگان در این دوره پس از پایان موفقیت‌آمیز آن مجوز حفظ یک‌چهارم تا کل قرآن و تبحر در تلاوت را کسب خواهند کرد.

در نخستین دوره از برگزاری این حلقه‌ها، ۱۱ نفر از روسیه، ۵ نفر از آمریکا، ۵ نفر از فرانسه، ۴ نفر از آلمان و داوطلبان دیگری از نیجریه، کنگو، ساحل عاج و دیگر کشورهای جهان شرکت دارند.

در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای استفاده از فناوری‌های آموزش مجازی در زمینه آموزش و تعلیم قرآن کریم صورت گرفته است و به نظر می‌رسد با پیشرفت روزافزون این فناوری‌ها، شیوه‌های جدید آموزش قرآن نیز تحول عمیقی را تجربه کند از سویی افراد بیشتری به این آموزش‌ها دسترسی خواهند داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته