زارع‌پور: شورای‌ عالی فضای مجازی در حال کار روی سند توسعه هوش مصنوعی است


زارع‌پور: شورای‌ عالی فضای مجازی در حال کار روی سند توسعه هوش مصنوعی است

وزیر ارتباطات می‌گوید سند توسعه هوش مصنوعی در دست بررسی است و این موضوع در برنامه هفتم توسعه نیز به تکلیف دستگاه‌ها تبدیل شده است. در حاشیه نشست امروز (هفدهم خرداد) هیئت دولت، عیسی زارع‌پور در جمع خبرنگاران به موضوع توسعه هوش مصنوعی در...

وزیر ارتباطات می‌گوید سند توسعه هوش مصنوعی در دست بررسی است و این موضوع در برنامه هفتم توسعه نیز به تکلیف دستگاه‌ها تبدیل شده است.
زارع‌پور: شورای‌ عالی فضای مجازی در حال کار روی سند توسعه هوش مصنوعی است
در حاشیه نشست امروز (هفدهم خرداد) هیئت دولت، عیسی زارع‌پور در جمع خبرنگاران به موضوع توسعه هوش مصنوعی در کشور پرداخت که این روزها در تمام دنیا سر و صدا کرده و گفته می‌شود آینده تکنولوژی را رقم خواهد زد.
زارع‌پور با اعلام این که شورای عالی فضای مجازی متولی کار روی سند توسعه هوش مصنوعی است، گفت: «شورای‌ عالی فضای مجازی متولی این کار و در حال کار روی سند توسعه هوش مصنوعی است. ما هم در وزارت ارتباطات از یک سال و نیم قبل، مرکز توسعه هوش مصنوعی را در پژوهشگاه ارتباطات راه‌اندازی کرده‌ایم.»
این سند که بناست نقشه راه توسعه هوش مصنوعی در کشور باشد توسعه هوش مصنوعی را یکی از وظایف دستگاه‌ها می‌داند. وزیر ارتباطات این خصوص اظهار کرد که بر اساس این نقشه راه «همه دستگاه‌ها مکلف هستند ظرفیت‌هایی را که هوش مصنوعی در آن بخش برای هوشمندسازی فراهم می‌کند، احصا کنند.»
او در ادامه به این نکته هم اشاره کرد که موضوع توسعه هوش مصنوعی در برنامه هفتم توسعه هم تبدیل به تکلیف شده و هم‌چنین، بر استفاده حداکثری از هوش مصنوعی برای ایجاد تحول در دستگاه‌ها تأکید شده است.
تا پایان سال همه خدمات از طریق پنجره ملی خدمات دولت ارائه می‌شود
بخش دیگری از توضیحات زارع‌پور در جمع خبرنگاران به موضوع اتصال دستگاه‌ها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند مربوط می‌شد. او ضمن اشاره به این که بیش از ۹۵ درصد دستگاه‌ها به این پنجره متصل هستند و ۵۰ درصد خدمات‌شان را از این طریق ارائه می‌دهند از تکمیل این پنجره تا پایان سال جاری خبر داد:
«امسال هدف‌گذاری این است که ۱۰۰ درصد خدمات از این طریق ارائه شود و ۲۰ درصد خدمات دولت هم هوشمند شود. این قطعاً غیر از مزایایی مثل حذف امضای طلایی و حفظ کرامت مردم، کاهش سفرهای غیرضروری مردم را در بر دارد.»
وعده دیگر وزیر ارتباطات این بود که تا پایان سال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.
حامی بومی‌سازی هستیم
عیسی زارع‌پور هم‌چنین بر حمایت همه جانبه وزارت ارتباطات از طرح‌های بومی‌سازی تأکید کرده و تصریح کرد: ««ما حامی و مبلغ ظرفیت‌های داخل کشور هم در حوزه سخت‌افزار، هم نرم‌افزار و هم سکو هستیم. هر سال اولویت‌های بومی‌سازی در حوزه فناوری اطلاعات را در وزارت ارتباطات اعلام می‌کنیم. امسال هم اعلام کرده‌ایم که از شرکت‌هایی که در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند حمایت می‌کنیم.»
به گفته او، در همین راستا «در پارک فناوری اطلاعات و کارخانه‌های بزرگی که در منطقه اقتصادی پیام فعالیت تولیدی انجام می‌دهند، امکانات ویژه‌ای در اختیارشان قرار می‌دهیم تا بتوانند برای بومی‌سازی محصولات حوزه فناوری اطلاعات کار کنند.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان