بازار سرمایه جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است


بازار سرمایه جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است

کارشناس بازار سرمایه گفت: زمانی که بازار سرمایه را با بازار‌های موازی مانند بازار طلا، مسکن، ارز و خودرو مقایسه می کنیم، متوجه می شویم که مقداری اقبال عمومی نسبت به بازار سرمایه کمتر شده است.

بازار سرمایه جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است

پیام الیاس کردی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگوی اختصاصی با بورس نیوز، در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه اظهار کرد: زمانی که بازار سرمایه را با بازار‌های موازی مانند بازار طلا، مسکن، ارز و خودرو مقایسه می کنیم، متوجه می شویم که مقداری اقبال عمومی نسبت به بازار سرمایه کمتر شده و می‌توان گفت آن‌طور که باید و شاید فراگیر نشده است.

وی افزود: این موضوع را به ارزش معاملاتی که در حال حاضر داریم ارجاع می‌دهم و با دیگر بازار‌ها مقایسه می‌کنم. در بازار سرمایه کارخانه‌های درجه یک از لحاظ برند، ملک، امکانات فنی و مهندسی کم نیستند که در شرایط خوبی به سر می برند اما؛ زمانی که ارزش‌های بازار‌ها را مقایسه می‌کنیم شرایط جذابی نمی بینیم. همچنان نیازمند این هستیم که در جا‌هایی مثل نمایشگاه تبلیغ کنیم و از مردم دعوت کنیم. حتی در فضای مجازی و رسانه‌ای نیاز است که مردم را به سرمایه گذاری در بازار سرمایه ترغیب کنیم و این بحث باعث می شود کلیت بازار بزرگ شده و نگاه ویژه‌ای به صنایع داشته باشند. این موضوع خیلی کمک کننده است و به نظر می‌رسد برگزاری این قبیل نمایشگاه‌ها برای بهبود شرایط بازار نیاز است.

الیاس کردی ادامه داد: همین که در داخل نمایشگاه محصولات مالی متفاوتی ارائه می‌شود و بسیاری از کارگزاری ها، استارت‌اپ‌های مالی و رسانه‌ها در آن حضور دارند، مردم می‌توانند بیشتر با آن آشنا شوند و ببینند چه محصولات مالی معرفی شده و حتی با کارشناسان راحت‌تر صحبت می کنند.

اشتراک گذاری :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر نقش شهید طهرانی‌مقدم انتخاب شد