برنامه تریلی کانون دردهه کرامت چه بود؟/تئاترهای کانون دراستان‌ها


برنامه تریلی کانون دردهه کرامت چه بود؟/تئاترهای کانون دراستان‌ها

معاون تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام کرد تماشاخانه سیار کانون در دهه کرامت به اجرای ویژه‌برنامه‌ای از مرز شلمچه تا شهر مشهد پرداخت.

سعید زین‌العابدینی معاون تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره برنامه‌های طرح «اجرای تناوبی تئاترهای کانون» به منظور تداوم اجراهای آثار تولید شده توسط این مرکز در استان‌های مختلف، به خبرنگار مهر گفت: در راستای این طرح نمایش «کلوچه‌های خدا» به کارگردانی آرش شریف‌زاده که بر اساس یکی از کتاب‌های داستان انتشارات کانون تولید و اجرا شده بود، در شهرهای ساری، بهشهر، نکا، قائمشهر، بابل و آمل به صحنه رفت و با استقبال قابل توجه مخاطبان و علاقه‌مندان به تئاتر در این شهرها مواجه شد. همچنین نمایش «گورخر سیاه» هم در راستای این طرح در مجتمع جم سنتر در تهران در حال اجرا است.

وی ادامه داد: رایزنی‌هایی هم با استان‌های دیگر شده تا بعد از پایان ماه‌های محرم و صفر، نمایش «دنیای خیال‌انگیز من» در شهرهای دیگر به صحنه برود.

زین‌العابدینی درباره اجراهای فعلی مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون، گفت: هم اکنون ۲ نمایش «دوره‌گردها» به کارگردانی علی فروتن و «جادوگر شهر اوز» به کارگردانی مهدی قلعه در حال اجرا در سالن‌های بوستان و گلستان مرکز است و استقبال قابل توجهی از این نمایش‌ها شده است.

معاون تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره دیگر برنامه‌های این مرکز، یادآور شد: ما در دهه کرامت رویداد «مسیر هشتم» را با همکاری تماشاخانه سیار کانون داشتیم. طی این رویداد نمایش «کلاغ بلا توپ طلا» به کارگردانی علی یدالهی به همراه اجراهایی نظیر نقالی، پرده‌خوانی و مناجات خوانی توسط محمدرضا معجونی، از مرز شلمچه که محل ورود امام رضا (ع) به ایران بود تا استان‌های خوزستان، فارس، یزد و در نهایت خراسان که محل استقرار حضرت بود، اجرا کردیم.

وی افزود: در رویداد «مسیر هشتم» برای مردم مناطق محروم و همچنین در جوار اماکن مقدس، مساجد و قدم‌گاه‌های شهرهای مختلف مسیر تعیین شده، برنامه‌ها اجرا شد و نقطه پایانی اجراهای این رویداد نیز همزمان با سالروز ولادت امام رضا (ع) در شهر مشهد بود.

زین‌العابدینی در پایان سخنان خود درباره برنامه‌ریزی برای اجرای نمایش در ماه‌های محرم و صفر در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون، اظهار کرد: با گروه‌های مختلف صحبت کرده‌ایم تا در ایام ماه محرم و صفر به اجرای نمایش‌های آیینی در مرکز بپردازند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه