طرح آبرسانی به میانه از سد گرمی چای باحضور رئیس جمهور افتتاح شد


طرح آبرسانی به میانه از سد گرمی چای باحضور رئیس جمهور افتتاح شد

تبریز- طرح آبرسانی به میانه از سد گرمی چای شامل مرحله نخست سد گرمی چای، تصفیه خانه و خط انتقال ۴۹ کیلومتری پس از ۲۰ سال انتظار با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح جمعه پروژه آبرسانی به میانه از سد گرمی چای شامل مرحله نخست سد گرمی چای، تصفیه خانه و خط انتقال ۴۹ کیلومتری پس از ۲۰ سال انتظار و با حضور رئیس جمهور و وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

با بهره برداری از این پروژه مردم میانه، شهر تَرک و ۱۷ روستای واقع در مسیر بهره برداری که از مصوبات دور نخست سفر استانی رئیس جمهور به آذربایجان شرقی است از آب شرب سالم و با کیفیت بالا برخوردار شدند.

این طرح مهم به دلیل نبود یا کمبود اعتبار تعطیل و نیمه راکد شده بود که پس از سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی و تعیین فرصت یک ساله وی برای رفع تنش آبی جمعیت حدود ۱۲۰ هزار نفری منطقه، سرعت و شتاب گرفت و با تزریق به موقع اعتبارات مصوب، تصفیه خانه و خطوط انتقال آن به طور کامل تکمیل و آماده بهره برداری شد.

همچنین مرحله نخست سد گرمی چای به عنوان منبع تأمین آب این طرح آبرسانی که ۲۱ میلیون متر مکعب ظرفیت دارد و برای تأمین ۵۰ ساله آب شرب منطقه طراحی شده به میزان پنج میلیون متر مکعب آبگیری شده تا مردم میانه و روستاهای واقع در مسیر از آب شرب سالم و باکیفیت برخوردار شوند و در تابستان که به دلیل کاهش سطح آب‌های زیرزمینی و چاه‌ها که از منابع اصلی تأمین آب شرب میانه هستند دچار تنش آبی و کمبود آب نشوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا