25 طرح صنعت برق آذربایجان شرقی با دستور رئیس جمهور افتتاح می شود


25 طرح صنعت برق آذربایجان شرقی با دستور رئیس جمهور افتتاح می شود

تبریز- وزیر نیرو با اشاره به برنامه های روز دوم سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی گفت: امروز ۲۵ طرح صنعت برق آذربایجان با سرمایه گذاری ۶۰۴ میلیارد تومانی به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اکبر محرابیان صبح جمعه در حاشیه بازدید از نزدیک مرکز دیسپاچینگ منطقه‌ای شمال‌غرب کشور در جمع خبرنگاران گفت: پروژه مرکز دیسپاچینگ منطقه‌ای شمال‌غرب کشور با هزینه‌ای بالغ بر ١٣٠ میلیارد تومان آماده بهره‌برداری است.

وی افزود: این پروژه، با ظرفیت مانیتورینگ ۷۲ پست فشار قوی و با هدف مانیتورینگ و کنترل شبکه برق متصل با کشورهای جمهوری آذربایجان و نخجوان، ارمنستان، به زودی فدراسیون روسیه و همچنین مانیتورینگ و کنترل شبکه برق شمال‌غرب کشور در سطح استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل است.

وزیر نیرو ادامه داد: از دیگر اهداف این پروژه اتصال به مراکز دیسپاچینگ ملی و مراکز کنترل فوق توزیع، افزایش قابلیت اطمینان شبکه برق منطقه و جلوگیری از خاموشی‌های ناخواسته و مدیریت بار و پیک بار منطقه و کاهش تلفات شبکه انتقال، احداث است.

محرابیان افزود: این مرکز مجهز به برترین دانش حوزه مخابرات و دیسپاچینگ بوده و از برترین پروتکل‌های ارتباطی و امنیتی برخوردار است.

وی اهداف طرح را مدیریت بار و انرژِی در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خانگی عنوان کرد و گفت: سه استان آذربایجان شرقی؛ غربی و اردبیل تحت پوشش این مرکز هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دست ایزد