سخنگوی کاخ سفید: تلفات نیروهای اوکراینی قابل انتظار بود


سخنگوی کاخ سفید: تلفات نیروهای اوکراینی قابل انتظار بود

جان کربی سخنگوی کاخ سفید در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد تلفات نیروهای اوکراینی در عملیات تهاجمی قابل انتظار بود.

به گزارش اسپوتنیک، کربی گفت: "البته در این نبردهای تشدید شده می توان انتظار تلفات را داشت. ما قصد داریم بر این واقعیت تمرکز کنیم که اگر زمانی رئیس جمهور زلنسکی به شکلی بخواهد در این خط یا هر خط دیگری بجنگد، نه تنها از ایالات متحده بلکه از 50 شریک ما کمک لازم را دریافت خواهد کرد.
وی افزود که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، زمان قابل توجهی را صرف دیدار با ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا کرد تا درباره آنچه که می توان برای "اطمینان از آمادگی آنها در هفته ها و ماه های آینده" انجام داد، بحث شود.
خود بایدن از اظهار نظر درباره آخرین تحولات در منطقه جنگی خودداری کرد، اما گفت که نسبت به چگونگی پیشرفت درگیری خوشبین است.
کربی ضمن صحبت در مورد عواقب تخریب نیروگاه برق آبی کاخوفکا آمادگی ایالات متحده برای ارسال کمک به قربانیان را تأیید کرد.
وی در پاسخ به درخواست اظهار نظر درباره گزارش‌های طرف اوکراینی در مورد گلوله باران امدادگران، گفت: "ایالات متحده هرگونه خشونتی را که علیه افرادی که در تلاش برای نجات همسایگان، دوستان و خانواده خود هستند یا علیه افرادی که به دنبال نجات خود هستند، انجام شود، محکوم می کند. این کاملا غیرقابل قبول است." اما نتوانست گزارش‌های طرف اوکراینی را تأیید کند.
کربی افزود که نمی‌تواند بگوید که آیا ایده آتش‌بس روسیه و اوکراین در منطقه سیلاب و عملیات نجات امکان‌پذیر است یا خیر.
وزیر دفاع روسیه سرگئی شویگو روز سه شنبه گفت که کی یف در طول سه روز حمله تهاجمی را که مدت ها وعده داده بود در بخش های مختلف جبهه آغاز و تجهیزات و نیروی انسانی زیادی را برای این کار متمرکز کرد. به گفته وی، نیروهای مسلح روسیه تلاش های تهاجمی را خنثی د و دشمن را متوقف کردند. وزیر دفاع روسیه تاکید کرد: نیروهای اوکراینی در سه روز 3715 نفر را افراد خود را از دست دادند.
روز پنجشنبه، شویگو گفت که ارتش کی یف، با تعداد 1500 نفر و 150 خودروی زرهی، تلاش ناموفقی برای شکستن خط دفاع یروسیه در جهت زاپاروژیه انجام داد و طی دو ساعت نبرد، 350 سرباز و 30 تانک را از دست داد.
شب 6 ژوئن، نیروهای اوکراینی مجموعه ای از حملات را به نیروگاه برق آبی کاخوفکا انجام دادندو در نتیجه قسمت بالایی این نیروگاه فرو ریخت، خود سد آبگیر آسیبی ندید. اکنون تخلیه نامنظم آب جریان دارد.
این حمله احتمالا با استفاده از سامانه موشکی پرتاب چندگانه "اولخا" انجام شده است. بر اساس اطلاعات اولیه پنج نفر جان باختند. تقریبا 4.3 هزار نفر از منطقه سیل تخلیه شدند.
به گفته سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، کی یف نیروگاه برق آبی کاخوفکا را منفجر کرد، زیرا مواضع خود را در اطراف خرسون تضعیف کرده و نیروها را از آنجا به منطقه پیشروی منتقل کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا