رونمایی از تخلفات عجیب در قراردادهای استقلال/ اسناد ومدارک گم شد!


رونمایی از تخلفات عجیب در قراردادهای استقلال/ اسناد ومدارک گم شد!

باشگاه استقلال در چند قرارداد با بازیکنان و مربیان خود مرتکب تخلفاتی شده است که عدم رسیدگی و توجه به آن از سوی مسئولان ذی ربط و همچنین سازمان لیگ عجیب به نظر می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، در شرایطی که هنوز چند روز از ماجرای افشای قرارداد «لئاندرو پریرا» مهاجم برزیلی پرسپولیس و بندهای عجیب این قرارداد نمی‌گذرد حالا بررسی قرارداد بعضی از بازیکنان و مربیان استقلال نشان می‌دهد که تخلف و اقدامات عجیب فقط مختص پرسپولیس نبوده و مدیران استقلال هم تصمیماتی گرفته‌اند که ممکن است شرایط باشگاه را تحت تاثیر خودش قرار بدهد.

از جمله این اتفاقات می‌توان به قرارداد «کوین یامگا» بازیکن فرانسوی استقلال اشاره کرد.

یامگا سال ۱۴۰۰ قرارداد دو ساله اس با باشگاه استقلال امضا کرد که برای سال اول ۳۰۰ و برای سال دوم ۳۶۰ هزار دلار مبلغ قراردادش بود. از یک تاریخ به بعد، قرارداد اول یامگا ناخالص بوده است، یعنی هم پرداخت پورسانت ایجنت و هم مالیات بر عهده بازیکن بوده است.

این مسئله در برنامه تلویزیونی «ورزشگاه» هم مورد بررسی قرار گرفت. طبق اطلاعات عوامل این برنامه، چند ماه بعد متمم جدیدی با تمدید دو ساله به قرارداد یامگا اضافه می‌شود.

در قرارداد جدید مبلغ سال دوم که ۳۶۰ هزار دلار بود را به ۴۶۰ افزایش داده‌اند و برای سالهای بعد هم همینطور تا جایی که مبلغ این قرارداد به بیش از ۵۰۰ هزار دلار می‌رسد و عجیب اینکه از قرارداد ناخالص به خالص تبدیل می‌شود یعنی هم مالیات هم کمیسیون ایجنت بر عهده باشگاه می‌افتد.

مجری برنامه ورزشگاه گفت: اسنادش هست ولی به خاطر بند محرمانگی نشان نمی‌دهیم. پایین این متمم قید می‌شود این قرارداد را تا فلان تاریخ احتمالاً تا دی ماه در سازمان لیگ ثبت کنید که ثبت نمی‌شود. اصلاً این قرارداد گم می‌شود. بعد از یک مدت پیدا می‌شود در حالی که ثبت نشده. بدون ثبت قرارداد، مبلغ ۱۸۰ هزار دلار هم به یامگا پرداخت شده است. اگر قرارداد ثبت نشود فاقد اعتبار است و قرارداد یامگا هم پرداخت شده. تبدیل ناخالص به خالص هم تخلف است.

موضوع عجیب دیگر در قرارداد استقلالی‌ها مربوط به «آمانوف» است که در میانه‌های این فصل، استقلال را به مقصد تیم نسف قارشی ازبکستان ترک کرد؛ آن‌هم در حالی که استقلالی‌ها مدعی بودند در شکایت این بازیکن به فیفا، دست بالا را دارند و محکوم نمی‌شوند.

آمانوف برای دریافت مطالباتش به استقلال ۱۰ روز مهلت داد که در این ۱۰ روز فقط بخشی از پول واریز می‌شود و اخطار سر جایش باقی می‌ماند. با این وضعیت، دست بالا در شکایت به فیفا برای آمانوف است؛ آن‌هم در حالی که استقلال باید از ۷۵۰ هزار دلار مطالبه شده از سوی بازیکن ازبک، مابه التفاوت قرارداد جدیدش با نسف قارشی را پرداخت کند.

مجری این برنامه تلویزیونی همچنین به گم شدن اسناد و مدارک روی ایمیل‌های باشگاه استقلال در زمان مدیریت مصطفی آجورلو اشاره کرد و در خصوص مطالبات «گابریله پین» مربی ایتالیایی و دستیار وقت فرهاد مجیدی گفت: قرارداد پین با استقلال بیش از ۲۰۰ هزار دلار بوده با پرداخت مالیات. مالیات پین ۷۰ هزار دلار می شده است که از سوی او پرداخت نشده. با این حال وقتی این مربی ۵۰ هزار دلار برای قهرمانی استقلال درخواست پاداش داشته، این پاداش پرداخت شده است. فکر می‌کنم مناسباتی بین ایران و ایتالیا هست که استقلال می‌تواند وضعیت گابریله پین را به عنوان فرار مالیاتی پیگیری کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مالیات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا