افت قیمت نفت در پی گزارش‌هایی دربارۀ «نزدیک شدن» ایران و آمریکا به توافق هسته‌ای


افت قیمت نفت در پی گزارش‌هایی دربارۀ «نزدیک شدن» ایران و آمریکا به توافق هسته‌ای

قیمت های جهانی نفت روز پنج‌شنبه ۱۸ خردادماه در پی انتشار گزارش روزنامه اسرائیلی هاآرتص درباره «نزدیک شدن ایران و آمریکا به توافق احیای برجام»، با کاهشی چشمگیر مواجه شد. قیمت نفت شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با افتی ۴.۸ درصدی به زیر ۷۰...

افت قیمت نفت در پی گزارش‌هایی دربارۀ «نزدیک شدن» ایران و آمریکا به توافق هسته‌ای

قیمت های جهانی نفت روز پنج‌شنبه ۱۸ خردادماه در پی انتشار گزارش روزنامه اسرائیلی هاآرتص درباره «نزدیک شدن ایران و آمریکا به توافق احیای برجام»، با کاهشی چشمگیر مواجه شد.

قیمت نفت شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با افتی ۴.۸ درصدی به زیر ۷۰ دلار سقوط کرد.

با این حال، با رد گزارش هاآرتص از سوی وزارت خارجه آمریکا، قیمت‌های جهانی نفت تنها مقدار اندکی افزایش یافت که نشان می‌دهد بازار کماکان احتمال توافق احیای برجام در آینده نزدیک را «منتفی نمی‌داند».

قیمت نفت شاخص آمریکا در لحظه تنظیم این گزارش به ۷۱ دلار رسیده که باز هم کاهشی تقریباً دو درصدی دارد. قیمت نفت برنت نیز ۱.۳ درصد کاهش یافته و به زیر ۷۶ دلار رسیده است.

چنین افت ناگهانی در قیمت نفت در حالی است که عربستان سعودی برای کاهش روزانه یک میلیون بشکه‌ای تولید خود در ماه ژوئیه آماده می‌شود و انتظار می‌رفت قیمت‌های جهانی نفت دست‌کم دچار کاهش نشود.

اگرچه اوپک و کشورهای هم‌پیمان به رهبری روسیه که مجموعا ۴۵ درصد نفت جهان را تولید می‌کنند، اخیرا بر سر کاهش بیشتر تولید نفت برای بالا بردن قیمت آن به توافق نرسیدند، اما عربستان سعودی و امارات متحده عربی اعلام کردند که تصمیم به کاهش داوطلبانه روزانه ۶۵۰ هزار بشکه‌ای خود را که ماه فوریه اتخاذ کرده بودند تا پایان سال ۲۰۲۴ ادامه دهند.

ریاض همچنین اعلام کرد که علاوه بر آن، تنها برای ماه آینده تولید نفت خود را یک میلیون بشکه در روز کاهش می‌دهد و در صورت لزوم، آن را تمدید خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟